به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت Ocean Rig از لغو سفارش ساخت دو سازه حفاری فراساحلی برای بکارگیری در غرب آسیا و جزایر فالکلند خبر داد که دلیل دیگری برعدم تمایل کشتیرانی ها برای صرف هزینه بیشتر برای سفارش کشتی و وخامت صنعت کشترانی در حال حاضر است.
بر اساس این گزارش، "اکونومو" به عنوان یکی از بزرگترین کشتی داران دنیا و رئیس هیئت مدیره شرکت های Dryships و Ocean Rig با ابراز ناکامی از لغو دو سفارش نامبرده در شرکت Ocean Rig بازگشت رونق به صنعت کشتیرانی تا سال 2018 را دورازانتظار دانست.
شرکت Total E&P بهره برداری ازسازه فراساحلی به بزرگی 12 هزار فوت را طی قراردادی با OceanRig لغو کرد که اجاره آن تا سال 2018 طبق قرارداد روزانه 590 هزار دلار محاسبه می شد. شرکت Ocean Rig از اخذ خسارت فسق به میزان 50 تا 95 درصد از میزان تولید روزانه این سازه خبر داد.
در همین حال یک پیمانکار سازه های حفاری دیگر از توانایی این شرکت برای اخذ 62.9 میلیون برای فسق قرارداد برای یک سازه نیمه شناور هشت هزار و 200 فوتی با نام Eirik Raude ساخت سال 2002 خبر داد.