۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
راهکار دولت پیرامون احداث خط لندبریج در عربستان:

تنگه هرمز یک تنگه استراتژیک تاریخی است

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تنگه هرمز یک تنگه استراتژیک تاریخی است و تنها با چند خط کشی نمی توان به استراتژیک بودن این تنگه خدشه وارد کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۵۲
تنگه هرمز یک تنگه استراتژیک تاریخی استمحسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار مانا پیرامون ارزیابی رسمی و همچنین راهکار دولت در خصوص احداث خط لندبریج در عربستان و همکاری هایی کشورهایی چون امارات، کویت و عمان در به حداقل رساندن استفاده از تنگه هرمز گفت: دنیا، دنیای رقابت است ما نمی توانیم بگوییم که کشورهای دیگر هیچ پیشرفتی نداشته باشند تا مسیرتجاری ایران رونق پیدا کند. همه کشورهای دنیا در پی توسعه و پیشرفت خود هستند.
وی درباره راهکار دولت برای این مسئله خاطر نشان کرد: راه حل این است که به سرعت امور توسعه ای را پیش ببریم و خدمات بهتری ارائه دهیم. بنابراین اینگونه طرح ها در منطقه سبب رقابت می شود و ما نیز برای توسعه تشویق می شویم و در مجموعه اینگونه رقابت ها به نفع تمام دنیا است و زمینه رشد کشورها را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز اذعان داشت: تنگه هرمز یک تنگه استراتژیک تاریخی است و تنها با چند خط کشی نمی توان به استراتژیک بودن این تنگه خدشه وارد کرد. اصولا خط های زمینی در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین یک لندبریج زمینی هیچ زمان نمی تواند جایگزین دریا شود.
پورسیدآقایی با اشاره به اهمیت حجم حمل و نقل دریایی در دنیا گفت : همچنین حجم حمل و نقل دریایی نشان می دهد که بیشترین حمل و نقل در دنیا از طریق دریا صورت می گیرد و بخشهای ریلی و زمینی طبیعتا در مسیرهای خاص و برای پروژه های خاص مناسب هستند و نمی توان با ایجاد لندبریج استراتژیک بودن دریا را از بین برد.
وی در پایان گفت: به آینده ترانزیت خارجی ایران بسیار امیدوارهستیم.
برچسب ها: راه آهن تنگه هرمز
ارسال نظرات
آخرین اخبار