۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

برگزاری گشت جزایرخلیج فارس در ایام نوروز از قشم

تورهای گشت دریایی به جزایر لارک، هرمز و هنگام در ایام نوروز از مبدا جزیره قشم توسط بخش خصوصی و با استفاده از شناورهای مدرن و استاندارد برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۳۶
برگزاری گشت جزایرخلیج فارس در ایام نوروز از قشم
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره قشم از قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یکی ازمهمترین قطبهای توریسم دریایی خلیج فارس برخوردار است.                                     
مسعود کرباسچی اذعان داشت: سواحل زییا و طبیعت منحصر به فرد دریای قشم این جزیره را به یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس تبدیل کرده است.
به گفته وی، بر این اساس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم سعی شده است تا با ایجاد انواع امکانات گردشگری دریایی در جزیره بتوانیم گردشگران علاقه مند به توریسم دریایی را بیش از پیش به این جزیره جذب کنیم.                                             
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: برگزاری گشت های دریایی در جزیره قشم به عنوان اصلی ترین برنامه توریسم دریایی این جزیره مطرح است.                                                                                  
وی یادآور شد: این گشت های دریایی با استفاده از شناورهای مدرن و استاندارد در اطراف جزیره و در مسیر سایر جزایر نزدیک به جزیره قشم صورت می گیرد.                                                                      
کرباسچی اذعان داشت: جزیره هرمز با دارا بودن طبیعتی منحصر به فرد همواره علاقه مندان طبیعت گرد زیادی را به ویژه در نیمه دوم سال جذب می کند.
وی همچنین به زیباهایی جزیره لارک و هنگام واقع در نزدیکی جزیره قشم اشاره کرد و گفت: سفر به این جزایر نیازمند ورود به جزیره قشم است.
به گفته وی با برگزاری تورهای متعدد گشت دریایی از مقصد قشم به جزایر هرمز، لارک و هنگام این امکان برای گردشگران فراهم شده است تا بتوانند در قالب تورهای یک روزه به این جزایر سفر کنند.                                                                     
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به افتتاح نخستین کشتی کف شیشه ای جزیره قشم در بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: راه اندازی این شناور کف شیشه ای که دارای تجهیزات مدرن و استاندارد است، شرایط را برای برگزاری گشت های دریایی لذت بخش تر کرده است.
وی با بیان اینکه این شناور در سه طبقه با دارا بودن رستوران و استراحتگاه ها به گردشگران خدمات رسانی می کند، اظهار داشت: حدود دو متر از کف شناور به صورت شیشه ای داخل آب می رود تا گردشگران بتوانند آکواریوم طبیعی آبهای خلیج فارس را تماشا کنند.
کرباسچی خاطرنشان ساخت: تا پایان سال سه فروند شناور تفریحی مدرن و استاندارد در جزیره قشم به بهره برداری خواهد رسید.
وی اذعان داشت: به این ترتیب توان گردشگری دریایی در جزیره قشم بیش از پیش افزایش خواهد یافت و گروه های بیشتری می توانند به طورهمزمان در آبهای اطراف جزیره قشم گشت داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری گشت های دریایی درآبهای خلیج فارس در قالب گروه های 50 تا 120 نفره توسط هر فروند شناور صورت خواهد گرفت. 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم به افزایش خطوط پروازی به جزیره قشم اشاره کرد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در رشد گردشگری جزیره داشته است.
وی اذعان داشت: ماه گذشته برای نخستین بار خط پروازی مستقیم از شهرستان های ساری، گرگان، خرم آباد و کرمانشاه به قشم برقرار شد.
کرباسچی اظهار داشت: به این ترتیب شرایط مناسب برای افزایش سفر به کیش از اقصی نقاط ایران در غرب، شمال، و مرکز فراهم شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به رونق سفر به جزیره از طریق دریایی خبر داد و گفت: مسافران زیادی از طریق اسکله پهل به قشم سفر می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار