۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

افزایش ورود گردشگران خارجی به قشم

آمارها از افزایش ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم در قالب تورهای کوچک طبیعت گردی حکایت دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۳۴
افزایش ورود گردشگران خارجی به قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزادقشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری جزیره، جذب گردشگران خارجی به قشم است.                     
مسعود کرباسچی عنوان کرد: آمارها حاکی از آن است: ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم در قالب تورهای کوچک طبیعت گردی همچنان روبه افزایش است.                                                                                    
به گفته وی، طبیعت گردی هدف نخست تورهای خارجی به جزیره قشم است اما این افراد در کنار گشت های دریایی و بازدید از سایت های ژئوپارک قشم، آثار تاریخی و فرهنگی جزیره را نیز بازدید می کنند.                                                             
وی افزود: پیش بینی می شود در دوران پساتحریم شاهد روند افزایشی ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم همچنان ادامه داشته باشد.
این مقام مسئول درسازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود به فعالیت چهار کلوپ دریایی در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: این امکان برای گردشگران خارجی فراهم است تا علاوه بر طبیعت گردی در جزیره قشم بتوانند از امکانات تفریحی نظیر غواصی، جت اسکی، قایق سواری و ماهیگیری که در این کلوپ ها به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شوند.                                  
کرباسچی بیان کرد: همچنین استفاده از تور سافاری در تپه های شنی قشم نیز می تواند برای گردشگران خارجی بسیار جذاب باشد.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزادقشم، کارتینگ جزیره قشم نیز به صورت مداوم فعال بوده و گردشگران می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی خاطرنشان ساخت: هتلهای جزیره قشم با ستاره های مختلف از استانداردهای لازم برای اقامت گردشگران خارجی برخوردار هستند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هم اکنون اکثر ظرفیت هتل های قشم تکمیل است که این امر حاکی از استقبال گردشگران از سفر به این جزیره است.
کرباسچی اذعان داشت: در حال حاضر 50 واحد اقامتی در جزیره قشم فعال هستند که در کنار آن 40 خانه کاشانه روستایی نیز برای پذیرایی از گردشگران اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: خانه کاشانه روستایی، خانه بومیان روستایی جزیره قشم هستند که برای اقامت گردشگران در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بسیاری از طبیعت گردان ورودی به جزیره قشم علاقه مند به اقامت در فضاهای روستایی هستند که با اجرای طرح خانه کاشانه روستایی این امکان برای آنها مهیا شده است.
کرباسچی همچنین از افزوده شدن پنج واحدهتل دیگر تا قبل از سال به مجموع واحدهای اقامتی جزیره قشم خبر داد و گفت: به این ترتیب تعداد واحدهای اقامتی جزیره قشم به 55 واحد خواهد رسید.
وی بیان کرد: قصد داریم با بهسازی سایت های گردشگری تعداد کاشانه های روستایی را برای اقامت گردشگران را افزایش دهیم.
وی اذعان داشت: با این وجود در ایام پیک سفر به ویژه نوروز شاهد کمبود فضای اقامتی برای اسکان مسافران هستیم.
کرباسچی تاکید کرد: بنابراین لازم است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ساخت هتل در جزیره قشم ورود کنند که در این راستا سازمان منطقه آزاد قشم تسهیلات مناسبی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزادقشم، اظهار داشت: همچنین در سایر بخش های مرتبط با گردشگری جزیره قشم نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد: در دوران پساتحریم علاوه بر ورود سرمایه گذران داخلی شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی در جزیره قشم باشیم.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار