۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از تیر95 اجباری می شود

مشاورتوسعه سازمانی شرکت بندری سینا از اجرایی شدن مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از اول جولای 2016 مقارن با 14 تیرماه سال آینده خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۱۳
مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از تیر95 اجباری می شود
دکتر مجید تهرانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اجرایی شدن مقررات جدید کنوانسیون SOLAS از اول جولای 2016 ( 14 تیرماه سال 95) گفت: براساس مقررات فعلی IMO، خطوط کشتیرانی موظفند قبل از بارگیری شناور، کانتینر را توزین کرده و وزن آن را به ترمینال اعلام کنند. 
وی ادامه داد: در سپتامبر 2013 الحاقیه ای به کنوانسیون SOLAS افزوده شد که به موجب آن قبل از بارگیری کانتینر، باید وزن اعلام شده تصدیق شود. در نتیجه وزن اعلام شده توسط کشتیرانی به تنهایی ملاک نبوده و کانتینر باید قبل از بارگیری توزین شده و وزن اعلام شده تأیید شود.
به گفته وی مقررات جدید از اول جولای 2016 (14/4/1395) اجرایی خواهد شد.
مشاورتوسعه سازمانی شرکت خدمات بندری  سینا درباره تبعات عدم اجرای این الحاقیه ای خاطر نشان کرد: از تاریخ اجرای این قانون، کانتینرهایی که وزن آنها تصدیق نشده‌ باشد تحت پوشش بیمه دریایی قرارنخواهدگرفت. درنتیجه، انجام این فرآیند برای کشتیرانی‌ها حیاتی خواهدشد و از سوی دیگر می‌تواند منبع درآمد جدیدی برای ترمینالها باشد.
به گزارش خبرنگار مانا کنوانسیون SOLAS یا کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا، اولین و مهمترین معاهده دریایی در زمینه افزایش ایمنی در کشتیرانی است که در 20 ژانویه 1914 با حضور 13 کشور تدوین و در جولای 1915 زمانی که جنگ جهانی اول ، اروپا را در کام خود گرفته بود برای پنج کشوری که آن را امضاء کرده بودند لازم الاجرا شد.
این کنوانسیون به مرور زمان تکمیل شد و نسخه های متعددی از آن تدوین و به تصویب رسید آنچه امروز به عنوان کنوانسیون سولاس شناخته می شود عمدتاً نسخه 1974 است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار