۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

سرمایه گذاران هلندی به بندر انزلی آمدند

سرمایه گذاران صنعت حمل و نقل دریایی هلند به همراه مدیرکل و کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به بررسی و ارزیابی عملکرد کریدور شمال و جنوب و تراسیکا پرداختند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۰۵
سرمایه گذاران هلندی به بندر انزلی آمدند
به گزارش مانا؛ نماینده این شرکت هلندی در راس یک گروه سرمایه گذاری مشارکت کننده از مدیریت بنادر و دریانوردی استان گیلان درخواست کرد که به عنوان یک سرمایه گذار درحوزه حمل و نقل و همچنین در صورت امکان در سایتهای زیر ساختی و رو ساختی بندر نیز همکاری کنند.
در این خصوص مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پس از چگونگی روند توسعه زیرساختهای بنادر حاشیه خزر خصوصا ترانزیت کالا از حاشیه خزر به انزلی، بندرعباس و اروپا گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی نمایندگان این شرکت از بندر و همچنین تصمیمات اتخاذ شده در دفتر مدیریت بندرانزلی، نقطه نظرات ارائه و پس از بررسی های لازم تصمیمات نهایی اعلام می شود .
مهندس نعیمی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه بندرانزلی در کریدور شمال و جنوب خاطر نشان کرد: بندرانزلی قدیمی ترین بندر حاشیه دریای خزر و به عنوان پاپلوت کریدور شمال و جنوب به حساب می آید.
وی افزود: این بندربه لحاظ موقعیت جغرافیایی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد به طوری که فاصله این بندر تا پایتخت بسیارمناسب بوده و همچنین دسترسی آسان برای انتقال کالا به غرب و شمال غربی کشور نیز از این طریق وجود دارد و در آینده با افتتاح راه آهن بندرانزلی شاهد رونق بیش از پیش این بندرخواهیم بود.
مهندس نعیمی اظهار داشت: بعد از توافق هسته ای فعالیت بندر بیشتر شده و شرکت های آسیایی و اروپایی برای سرمایه گذاری و تجارت در زمینه های مختلف در این بندرآمادگی خود را اعلام کرده اند.همچنین بندرانزلی تنها بندر برای ترانزیت مواد نفتی به کشور های عراق و ترکیه است.
در ادامه این نشست نماینده شرکت هلندی ضمن ابرازعلاقمندی از این دیداربه معرفی فعالیت های شرکت خود در زمینه حمل و نقل کالا و ورود مستقیم به بازار ایران پرداخت .
برچسب ها: بندر انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار