۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

بازدید ابتکار از بندر شهید بهشتی چابهار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به بندر چابهار،عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی را بسیار رضایت‌بخش دانست.
نویسنده: system
کد خبر: ۶۰۳۷۷
بازدید ابتکار از بندر شهید بهشتی چابهار به گزارش مانا معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درسفر به بندر چابهار ضمن بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی افزود: برای توسعه بندر یک سری مطالعات زیست محیطی لازم است که باید سازمان بنادرو دریانوردی انجام دهد تا ما اطمینان حاصل کنیم همه فعالیتها با الزامات زیست محیطی انجام می شود زیرا برای ما مطالعات" طرح مدیریت زیست محیطی منطقه ای" بسیار مهم است.
وی گفت: در مجموع با توجه به اقدامات موثری که در مورد جابجایی مرجانها توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری شیلات و نظارت سازمان محیط زیست انجام شده، عملکرد بنادرودریانوردی بسیاررضایت‌بخش است و امیدواریم این فعالیتها و همکاریها مستمر باشد.‎
وی در مورد اهمیت مرجانها و انتقال آنها به مکان دیگر یادآور شد: مرجانها در تنفس دریاها و دریاها در تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن که امروزه عامل اصلی مشکلات اقلیمی و گرمایش زمین است نقش موثری دارد، بنابراین باید توجه داشت که در هر گونه توسعه باید کمترین خسارت به محیط زیست وارد شود.
در ادامه سیاوش رضوانی  گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ٣٢ پست اسکله به ٨٦ میلیون تن در فاز نهایی خواهد رسید در فاز نخست اقدامات شامل سه ترمینال کانتینری، ترمینال فله و کارگومی باشد که درحال حاضر پروژه ٦٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار افزود: در حال حاضر ١٦٧٧ متر اسکله ساخته شده است که از این میزان یک هزار و ٢٤ متر با عمق منفی ١٦، ٤٥٠ متر تا عمق منفی ١٤ و ١٤٠ متر نیز برای شناورهای خدماتی و ١٣٥ هکتار استحصال اراضی شده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار افزود: در حال حاضر سازمان بنادرو دریا نوردی با توجه به استعلامات از داخل و خارج ازکشور در حال بازگشایی اسناد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار