به گزارش گروه بین الملل مانا، این کشتیرانی در پاسخ به کاهش کرایه ها با توجه به دو راه حلی که مبنی بر بیکاری یا اجاره کشتیها پیش رو داشت از تصمیم خود برای بیکار کردن برخی از کشتیهای فله بر کیپ سایز خود کرد. در میان این کشتیها می توان به سه فله بر به ظرفیت 179 هزار و 420 DWT، 174 هزار و 707 DWT و 174 هزار و 845 DWT اشاره کرد که به دلیل عدم توجیه اقتصادی در ماه ژانویه بیکار شدند.
بر اساس آمارهای در دوره زمانی ماه ژانویه شاهد بیکاری 10 فروند کشتی بودیم که سه فروند از آنها به کشترانی NYK تعلق دارد.
بسیاری از کشتیرانی ها مایل به بیکاری کامل کشتیهای خود نیستند چراکه این اقدام در طولانی مدت به کشتیها آسیب می زند و بر عملکرد آنها تاثیر می گذارد.
در طی سال 2015 به دلیل کاهش تقاضا برای سنگ آهن، کاهش قیمت سوخت رسانی و عرضه مازاد با بازار کساد کشتی های کیپ سایز مواجه شدیم.
شرکت NYK پیش بینی عملکرد مالی خود را برای سال مالی 2016 منتهی به 31 مارس 2016 به دلیل ضرر ناشی از سه ماهه سوم سال مالی یاد شده کاهش داد.
این کشتیرانی همچنین از ضرر مضاعف خود به میزان 33.5 میلیارد ین ژاپن معادل 277.5 میلیون دلار به دلیل کاهش ارزش کرایه فله برها خبر داد.
سود خالص این شرکت یرای 9 ماهه ابتدایی سال به 22.82 میلیارد ین ژاپن رسید که 19.8 درصد کاهش را نسبت به سال 2014 نشان می دهد. به هرحال پیش بینی سود این شرکت در طول سال گذشته از 47 میلیارد به 25 میلیارد ین ژاپن کاهش یافت.