۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

نرخ کشتیهای سوپراماکس باز هم سقوط کرد

شاخص بالتیک از افت دوباره نرخ اجاره سوپراماکسها در چند روز گذشته خبر می دهد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۲۵۵
نرخ کشتیهای سوپراماکس باز هم سقوط کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شاخص بالتیک برای اجاره کشتیهای سوپراماکس بر روی 255 واحد ثابت شد و این در حالیست که در اواسط هفته قبل این نرخ بر اساس شاخص بالتیک 299 واحد را نشان می داد.
بر اساس این گزارش، متوسط اجاره این کشتیها از سه هزار و 122 دلار در روز به دو هزار و 662 دلار رسید.
بازار این کشتیها با تقاضای محدود و عرضه مازاد دست و پنجه نرم می کند و اوراق تنها راه حل کشتی داران برای این مشکل است که به اندازه کافی مثمر ثمر نبوده است.
شرکت واسط کشتی فرینکلی نیز از عدم حل مشکل نبود تعادل میان عرضه و تقاضا در آینده نزدیک خبر داد. این شرکت همچنین اجاره این کشتیها را حدود سه هزار و 500 دلار در روز اعلام کرد. این رقم برای سفرهای کوتاه تر بین هزار تا هزار و 500 دلار در روز است.
به عقیده کارشناسان لویدزلیست، این نرخها با توجه به تعطیلات سال جدید چینی نیز در سنگاپو، چین، کره جنوبی و ژاپن رو به بهبود نخواهد رفت.
نرخهای پایین بیش از همه در خلیج آمریکا خودنمایی می کند به طوری که سفر این کشتیها از پاراناگوا در برزیل به اروپا با نرخ روزانه چهار هزار دلار انجام می شود. در همین حال نیز شاهد نرخ روزانه دو هزار و 250 دلار برای سفر یک کشتی سوپراماکس از دریای مرمره به غرب آفریقا بودیم.
فروش کشتیهای سوپراماکس دست دوم نیز ارقام پایینی را تجربه کرد به طوری که کشتی سوپرا ماکس ساخت سال 2011 به قیمت 7.9 میلیون دلار و کشتی ساخت سال 2007 به قیمت 7.75 میلیون دلار فروخته شد.
برچسب ها: سوپراماکس
ارسال نظرات
آخرین اخبار