به گزارش گروه بین الملل مانا، کاهش میزان تجارت جهانی میان دو اقتصاد بزرگ چین و برزیل و نصف شدن میزان تقاضا برای سرویس MOL در این خط از اکتبر گذشته موجب اتخاذ این تصمیم شده است. این سرویس همچنین از حالت هفتگی به دو هفته یک بار تغییر کرده بود اما همچنان با مشکل کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کرد.
با ادغام دو سرویس که در این خط فعالیت می کردند شبکه خطوط در این منطقه از دنیا و میان شرکتها گسترش می یابد و به تبع آن ترانشیپ به ویژه در بنادر اصلی به واسطه ادغام سرویس مرسک-MSC با MOL در این خط سهولت می یابد.
آلفالاینر در این خصوص اعلام کرد: در خط جدید بنادر ناوگانتس، ایتاجای و هیترتو که در مسیر خط مرسک-MSC بودند گنجانده شده اند. با احتساب این سه بندرمسیر رفت و برگشت این خط از بوسان آغاز وبا گذر از شانگهای، نینگبو، چیوان، یانتیان، هنگ کنگ، سنگاپور، سانتوز، پاراناگوا، بوئنس آیرس، مونته ویدیو، ریو گرنده، ناوگانته، ایتاجای، پاراناگوا، سانتوز، انکورا، سنگاپور و هنگ کنگ به بوسان باز می گردد.
بر اساس این گزارش، 12 فروند کانتینربر هشت هزار TEU از دو شرکت مرسک-MSC و سه فروند کانتینربر کشتیرانی MOL در سرویس جدید هفتگی میان آسیا و سواحل شرقی آمریکای جنوبی به کار گرفته خواهند شد.
گفته می شود سرویس جدید کار خود را از 13 فوریه آغاز می کند.