۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

بهره برداری از سه شناور تفریحی در بندر عباس تا پایان سال

عصر روز گذشته یک فروند شناور تفریحی با ظرفیت حمل بالغ بر 150 نفر مسافر در آبهای استان هرمزگان به بهره برداری رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۱۶۴
بهره برداری از سه شناور تفریحی در بندر عباس تا پایان سال
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عصر روز گذشته یک فروند شناور تفریحی در آبهای بندر عباس به بهره برداری رسید.
محسن ضیایی افزود: این شناور تفریحی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری و به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این شناور ظرفیت حمل بیش از 150 نفر گردشگر را دارد، خاطرنشان کرد: پیش از این، این شناور کاربری مسافربری داشته است که با تغییر کاربری و افزودن برخی امکانات، سرمایه گذار بخش خصوصی آن را به یک شناور تفریحی تبدیل کرده است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، گردشگرانی که از این شناور استفاده می کنند می توانند از امکانات مناسب پذیرایی نیز بهره مند شوند.
ضیایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برگزاری گشت دریایی در آبهای استان هرمزگان از مهمترین اهداف راه اندازی این شناور تفریحی بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: مجوز تردد این شناور تفریحی در مسیر بندرعباس- قشم و بندرعباس- هرمز از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صادر شده است.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، این شناور مجوز تردد در سایر مسیرهای خلیج فارس را نخواهد داشت.
وی یادآور شد: به آب اندازی این شناور تفریحی نقش بسیار موثر در رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس ایفا خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: هم اکنون توریسم دریایی به یکی از مهمترین مباحث گردشگری در آبهای جنوبی کشور تبدیل شده است.
وی اذعان داشت: به همین دلیل نیز روز به روز شاهد افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای به کارگیری شناورهای تفریحی در آبهای استان هرمزگان هستیم.
ضیایی در ادامه بیانات خود خاطرنشان ساخت: ظرفیت های گردشگری دریایی و ساحلی به گونه ای است که می تواند سرمایه گذاران بخش خصوصی زیادی را برای خرید شناورهای تفریحی و سایر امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی ترغیب کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به حمایت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از علاقه مندان خرید شناورهای تفریحی و مسافربری اظهار داشت: این حمایت فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی محسوب می شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به آینده روشنی که پیش روی گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس وجود دارد لذا سرمایه گذاران بخش خصوصی باید نسبت به بازده اقتصادی مناسب از فعالیت های مرتبط با توریسم دریایی اطمینان خاطر داشته باشند.
ضیایی در ادامه گفته های خود از افتتاح سه فروند شناور تفریحی دیگر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سرمایه گذاران این شناورها نیز طرح خود را برای فعالیت تفریحی به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ارائه داده اند.
وی بیان کرد: این سرمایه گذاران برای آغاز فعالیت شناورشان در انتظار صدور مجوزهای لازم از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هستند.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، احتمال می رود تا پایان سال جاری این شناورهای تفریحی نیز مجوز فعالیت را گرفته و برای ایام نوروزی در آبهای استان هرمزگان به کار گرفته شوند.
وی یادآور شد: این شناورها نیز با تغییر کاربری و افزودن امکاناتی چون امکانات مناسب پذیرایی و استراحت از مسافربری به تفریحی تبدیل شده اند.
وی اذعان داشت: بدون شک افزوده شدن این تعداد شناور تفریحی در آبهای هرمزگان می تواند باعث شود در نوروز 95 شاهد خدمات رسانی بسیار مناسب به گردشگران نوروزی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار