۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

قطب شمال کانون توجه کشتیرانی ها

شرکت کشتیرانی ای.بی.سی (American Bureau Shipping) مستقر در هیوستون، یک توافق نامه همکاری با شرکت کشتیرانی کاسکو (China Ocean Shipping) برای گسترش و توسعه شرکت کشتیرانی قطب شمال ( Trans-Arctic) به امضاء رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۱۳۰
قطب شمال کانون توجه کشتیرانی ها به گزارش گروه بین الملل مانا، این قرارداد توسط اریک کلس مدیرارشد اجرایی کشتیرانی ای.بی.سی و کاپیتان میجانک کای مدیر بخش تکنولوژی و امنیت کشتیرانی کاکوس، درشانگهای امضا شد. ناگفته نماند که کلس علاقمندی شدید خود را برای همکاری با شرکت کشتیرانی کاسکو در راستای توسعه این مسیر تجاری پیشگام، ابراز کرد.
نمایش موفق آمیز شرکت کشتیرانی کاسکو در استفاده از اولین کشتی تجاری چینی در مسیر شمال شرقی وهمچنین برخورداری شرکت کشتیرانی ای.بی.سی از تجارب فنی بسیار در این زمینه، مقامات دو کشتیرانی را بر آن داشت تا یک همکاری مشترک با هدف توسعه کشتیرانی در آبهای قطب شمال، از سر گیرند. 
با توجه به تغییرات رخ داده در شرایط آب و هوایی و ایجاد فرصت های تجاری تازه برای صنعت کشتیرانی در مناطق قطب شمال که پیش از این غیر قابل دسترس بودند، انگیزه لازم برای دو کشتیرانی به وجود آمده تا از مسیرهای شمال شرقی برای تجارت بیشتر بهره مند شوند.
کشف مسیرهای دریانوردی در بخش شمال شرقی و همچنین گسترش کشتی های نوع یخی که در بخش حمل ونقل کشتیرانی Trans-Arctic مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر اهداف مهم دو کشتیرانی ام. بی .سی و کاسکو است.
قابل توجه اینکه اولین گام ضروری در این راستا، شکل گیری یک همکاری مشترک برای یاقتن راه های ابداعی جهت توسعه تکنولوژی کشتیرانی مذکور است.
کایی بر این مطلب تاکید کرد :همکاری گسترده تر بین کشتیرانی کاسکو و ام.بی.اس کمک شایانی در جهت استفاده از مسیرهای دریای قطب شمال، خواهد کرد.
نکته قابل توجه این است که مسیر دریایی شمال، می تواند مسافت یک سفر دریایی بین بنادر آسیایی و اروپایی در حدود چهار هزار مایل کوتاه تر کند.این در حالی است که مسیر عادی از طریق کانال سوئز، از این قابلیت برخوردار نیست.
در پایان باید به این مطلب اشاره کرد: در روزهای آغازین سال جاری کشتیرانی ام.بی.سی حمایت خود را از صاحبان کشتی و اپراتورهای فعال در مسیرهای کشتیرانی تجاری از طریق آبهای قطب شمال و همچنین هدایت های لازم در این زمینه را به صورت مکتوب منتشر کرده است .
برچسب ها: کاسکو
ارسال نظرات
آخرین اخبار