۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

فرآیند صادرات کالا در پارس جنوبی تسهیل می‌یابد

مدیرکل نظارت بر حمل و نقل ستاد قاچاق کالا و ارز کشور گفت: این ستاد که نقش مهمی در تسهیل فرآیند صادرات کالا دارد زمینه ساز تسهیل صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۹۸۴
فرآیند صادرات کالا در پارس جنوبی تسهیل می‌یابد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، قاسم خورشیدی بعداز ظهر دیروزدر نشست بررسی توسعه صادرات از منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه کشورمان از منابع زیر زمینی فراوانی برخوردار است اظهار داشت: فرهنگ استفاده صحیح از منابع برای توسعه اقتصادی کشور باید در کشور نهادینه شود اما اکنون بیشترین سرانه مصرف انرژی را در جهان داریم که این امر به هیچ عنوان زیبنده کشور ما نیست.
وی تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات کالا از اهداف ستاد قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: هدف ما در ستاد قاچاق کالا و ارز تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات کالا است و نتایج آنچه در این جلسه در مورد آن بحث و بررسی قرار گرفت می تواند زمینه ساز تسهیل صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی باشد.
خورشیدی اضافه کرد: امیدواریم موارد مورد توافق در جلسه امروز برای تسریع در صادرات کالا عملیاتی شود و نمایندگان استاندارد می توانند نمونه گیری از محصولات را در مخازن انجام دهند و نیازی به نمونه برداری در کشتی نیست و گمرک پس از اظهار شرکتها و واحد های تولیدی اقدام به نمونه برداری خواهد کرد.
مدیر کل نظارت بر حمل و نقل ستاد قاچاق کالا و ارز با با بیان این که خام فروشی محصولات مطلوب نیست گفت: لازمه جلوگیری از خام فروشی توسعه صنایع پایین دستی است و باید در این منطقه شرایطی فراهم شود که سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند با ورود به این منطقه از مزایا و فرصت های بی شمار آن بهره مند شوند.
وی ظرفیت های مجتمع بندری پارس در امر صادرات کالا را منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: این مجتمع بندری ظرفیت پذیرش کالاهای تولیدی خارج از منطقه به منظور صادرات نیز برخوردار است که در این صورت هزینه های تمام شده کالا برای صادرات کاهش خواهد یافت ضمن آنکه از این رهگذر رشد و توسعه اقتصادی کشور نیز محقق می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار