به گزارش گروه بین الملل مانا، در صورت صحت پیش بینی 40 میلیونDWT فله بر، سال 2016 برای صنعت اوراق سالی پر رونق محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، بیمکو همچنین از ورود 50 میلیون DWT در سال 2016 خبر داد که 30 درصد آن کشتی های کیپ سایز خواهند بود.
لازم به ذکر است این کشتی ها در حال حاضر کمترین نرخ کرایه ها را به خود اختصاص داده اند.
افزایش 10 میلیون DWT در مقایسه با بزرگی ناوگان واقعه مهمی محسوب نمی شود اما با توجه به عرضه بسیار بالای این کشتی ها در عرصه حمل و نقل، این مهم زیان بیشتری را در عرصه حمل و نقل فله سبب خواهد شد.
بیمکو همچنین از رشد ناوگان فله برها در سال 2017 خبر داد.
پیش بینی میزان اوراق 40 میلیونDWT فله بر در سال جاری برای حمل و نقل فله که با عرضه مازاد دست و پنجه نرم می کند، خبر خوبی محسوب می شود.
شاخص فله بالتیک با توجه به کاهش تقاضا در چین به 354 واحد رسید که کمترین میزان در تاریخ این شاخص محسوب می شود.
بیمکو پیش بینی کرد: در شش ماهه ابتدایی سال 2016 حمل و نقل فله شرایط خوبی را سپری نخواهد کرد که دلیل آن تقاضای پایین و در عین حال ورود کشتی های جدید است.
در خصوص زیان دهی شرکت های کشتیرانی فله می توان از کشتیرانی ایگل نام برد که ازعدم دسترسی خود به 10 میلیون وام پس از عدم بازپرداخت وام های قبلی خود خبر داد.
شرکت کشتیرانی فله نوردن نیز از پیش بینی ضرر 340 میلیون دلاری در بخش فله خود در سال 2015 خبر داد که 180 میلیون آن به ارزش ناوگان این شرکت و 160 میلیون دیگربه ضرر در بخش اجاره کشتی مربوط می شود.