۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

افزایش ورود گردشگران خارجی به سواحل بوشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از افزایش ورود گردشگران خارجی به سواحل استان بوشهر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۸۰۲
افزایش ورود گردشگران خارجی به سواحل بوشهر
محمد ابراهیم فروزانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای نیمه دوم امسال شاهد افزایش چشمگیر حضور گردشگران خارجی در نوار ساحلی بوشهر هستیم.
وی تصریح کرد: در میان مکان های مورد بازدید از سوی گردشگران خارجی، منطقه تاریخی سیراف واقع در نزدیکی عسلویه یکی از پربازدیدترین جاذبه های بوشهر برای این گردشگران بوده است.
وی ادامه داد: این امر حاکی از آن است که گردشگران خارجی کم کم در صدد آشنایی با جاذبه های گردشگری سواحل جنوب کشور هستند.
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان ساخت: بنابراین گردشگران خارجی علاوه بر تماشای جاذبه های فرهنگی ایران در استان هایی نظیر اصفهان، شیراز و یزد، بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی جنوب ایران را نیز در برنامه سفر خود جای داده اند.
به گفته وی، افزایش ورود گردشگران خارجی به استان بوشهر می تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی و ساحلی در این استان باشد.
فروزانی اذعان داشت: از سوی دیگر لازم است برای خدمات رسانی به گردشگران خارجی، زیرساختهای گردشگری مناسب نظیر هتلهای پنج ستاره و واحدهای پذیرایی مناسب احداث کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان ساخت: تحقق این امر مستلزم حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد تاسیسات گردشگری ساحلی و دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر است.
وی اظهار کرد: با روندی که در خصوص ورود گردشگران خارجی به استان بوشهر در پیش داریم ،انتظار می رود در سال آینده شاهد افزایش بیشتر ورود گردشگران خارجی به استان بوشهر باشیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر، تاکیدکرد: البته افزایش بیشتر ورود گردشگران خارجی به بوشهر نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر است.
وی در ادامه یادآور شد: باید دفاتر خدمات مسافرتی فعال در امر ورود تورهای خارجی به کشور را نیز با جذابیت های گردشگری دریایی و ساحلی استان بوشهر بیش از پیش آشنا کنیم.
فروزانی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزیهای در حال انجام، سالهای آینده بتوانیم شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی به استان بوشهر باشیم.
وی در ادامه بیانات خود در خصوص وضعیت فعلی ورود گردشگران داخلی به استان بوشهر گفت: هم اکنون به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی شاهد حضور گردشگران بیشتری به استان بوشهر هستیم اما از آنجا که فصل تحصیلی در نیمه دوم سال که فصل مناسب گردشگری به بوشهر محسوب می شود، قرار دارد لذا آنچنان که انتظار داریم در جذب گردشگران موفق نیستیم.
به گفته وی، اکثر گردشگران داخلی که در حال حاضر به استان بوشهر سفر می کنند، برنامه سفر خود را در تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی می کنند.
وی یادآور شد: با توجه به دور بودن استان بوشهر از اکثر شهرهای ایران، بیشتر شاهد حضور گردشگران از استانهای همجوار نظیر خوزستان، فارس و کهکیلویه و بویر احمد به شهرستان های ساحلی بوشهر هستیم.
فروزانی در ادامه به تعطیلات ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: هر ساله در این ایام به دلیل تعطیلات شاهد حضور گردشگران بیشتری به سواحل بوشهر هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: بخشی زیادی از گردشگران ورودی به بوشهر طبیعت گردانی هستند که به قصد سفر به مناطق حفاظت شده محیط زیست دریایی و ساحلی این استان به بوشهر سفر می کنند.
وی همچنین منطقه ویژه اقتصادی عسلویه را یکی دیگر از جاذبه های استان در بخش توریسم صنعتی عنوان کرد و گفت: این شهرستان نیز به دلیل دارا بودن فرودگاه و نیز نزدیکی به منطقه تاریخی سیراف و منطقه حفاظت شده پارک ملی دریایی نای بند، همواره در نیمه دوم سال گردشگران زیادی را در خود جای می دهد.
برچسب ها: بوشهر گردشگر
ارسال نظرات
آخرین اخبار