به گزارش گروه بین الملل مانا، در دسامبر سال 2015 در بندر هنگ کنگ شاهد کاهش چشمگیر 10.6 درصدی جابه جایی کانتینری بودیم. در این ماه تنها 1.59 میلیون TEU جابه جایی رخ داد که از سال 2002 تا کنون بی سابقه بوده است.
در طول سال 2015 جابه جایی کل در بندر هنگ کنگ کاهش 9.5 درصدی را تجربه کرد و تنها موفق به جابه جایی 20.1 میلیون TEU شد. این میزان در سال 2002 رقم 19.1 میلیون TEU را نشان داد.
کاهش 9.5 درصدی جابه جایی کانتینری در بندر هنگ کنگ پس از افت 14.1 درصدی در سال 2009 نیز پایین ترین عملکرد این بندر را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، از سال 2012 در این بندر شاهد روند نزولی میان جابه جایی ها بودیم.
ترمینال اصلی این بندر با نام کوای سینگ با کاهش 11.5 درصدی بیشترین سهم را در کاهش جابه جایی ها در بندر هنگ کنگ به خود اختصاص داد و این در حالی است که ترمینال های دیگر کاهش 2.1 درصدی جابه جایی ها را تجربه کردند.
روند نزولی جابه جایی ها در بندر هنگ کنگ در دوره های زمانی مختلف نظیر سال جدید چینی با 12.1 درصد کاهش و در فصل رونق جابه جایی ها یعنی در ماه های ژوئن، آگوست و اکتبربه ترتیب 10.5، 11.4 و 18.8 درصد را تجربه کرد که نشانگر کاهش جابه جایی ها در این بندر درپایان سال 2015 بود.
بر خلاف رونق در بنادر چین و بنادر واقع در شمال شرق آسیا، انتظار می رود بندر هنگ کنگ سیر نزولی خود را سیر کند و وخامت آن با اقتصاد ضعیف در اروپا دو چندان شود.