۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
در بندرعباس

یک شناور خدماتی ساخت داخل به آب اندازی شد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت و به آب اندازی یک فروند شناور خدماتی در یکی از شرکت های کشتی سازی غرب بندرعباس به همت مهندسان و متخصصان داخلی خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۶۰۷
یک شناور خدماتی ساخت داخل به آب اندازی شد
به گزارش مانا محمدرضا پوررجبی ضمن بیان این مطلب که سازمان بنادر در حوزه حمایت از صنایع دریایی گام‌های موثری برداشته است، اظهار داشت: شناور طناب گیر "همیار 1" در نوع خود برای نخستین بار در کشور ساخته شده و قادر است در عملیات پهلودهی انواع کشتی های تجاری و نفتکش در بنادر مرکز استان هرمزگان نقش آفرینی کند.
وی افزود: این شناور که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و در یارد کشتی سازی سپهر دریای جنوب ساخته شده است، 13 متر طول، 5 متر عرض و 1.6 متر آبخور دارد.
پوررجبی میانگین سرعت آن را 8 گره دریایی (15 کیلومتر بر ساعت) و قدرت مجموع دو موتور آن را 800 اسب بخار عنوان و اضافه کرد: برای ساخت این شناور، 60 هزار نفر ساعت کار انجام شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: هزینه برآوردی ساخت این شناور 30 میلیارد ریال بوده که تولید آن در داخل کشور، 10 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در پی داشته است.
این مقام مسئول ویژگی های منحصربفرد شناور "همیار 1" را کاهش خطر سوانح احتمالی برای فعالیت افراد طناب گیر پای اسکله و مکانیزه شدن و افزایش سرعت پهلودهی و پهلوگیری کشتی ها برشمرد.
وی افزود: این شناور با انجام تست های کشش، ماشین آلات، تعادل، سیستم های کمک ناوبری تا یکماه دیگر وارد چرخه عملیات دریایی استان هرمزگان می شود.
پوررجبی در پایان گفت: عملیات ساخت شناور دیگری از همین نوع نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی اوایل سال آینده به پایان می رسد.
برچسب ها: شناور خدماتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار