۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

16 منطقه حفاظت شده دریایی جدید ثبت می شوند

مدیر دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه نجات محیط زیست خلیج گرگان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۵۹۹
16 منطقه حفاظت شده دریایی جدید ثبت می شوند
شهرام فداکار در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: اقدامات کارگروه ملی توسعه سواحل و جزایر کشور طی یک سال اخیر بسیار قابل توجه بوده است.
مدیر دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان ساخت: در این راستا از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون 9 جلسه هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شده است.                       
وی از تهیه گزارش وضعیت زیست محیطی اسکراپ در کشور، تهیه گزارش از وضعیت حقوقی و قانون اسکراپ کشتی در کشور و ارائه گزارش از اقدامات سازمان در خصوص طرح های اسکراپ کشور در کار گروه ملی توسعه سواحل و جزایر خبر داد.                   
وی در ادامه گفته های خود، یکی از مهمترین اقدامات در کارگروه ملی توسعه سواحل و جزایر کشور را تشکیل کارگروه نجات خلیج گرگان به عنوان زیر کارگروه ملی توسعه سواحل و جزایر کشور به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.                     
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در خصوص فعالیت های آموزشی صورت گرفته در دفتر سواحل و تالاب های ساحلی اذعان داشت: شرکت در دوره آموزشی آشنایی با روش های اندازه گیری و پایش آلاینده ها در محیط های ساحلی و دریایی، شرکت در کارگاه های آموزشی آب شیرین کن ها به روش اسمز معکوس و شرکت در دوره آموزشی تعیین هزینه های زیست محیطی طرح های توسعه ای از جمله موارد آموزشی صورت گرفته است.
وی به پیگیری طرح جامع حفاظت و مدیریت زیست محیطی سواحل جنوب کشور اشاره کرد و گفت: طرح جامع حفاظت و مدیریت زیست محیطی سواحل جنوب کشور برای نخستین بار برای استان هرمزگان به عنوان پایلوت با همکاری جایکا در دست تهیه است.
فداکار اذعان داشت: به همین منظور با همکاری جایکا، جلسات متعدد در سطوح کارشناسی و مدیریتی در استان هرمزگان و تهران برگزار که در نهایت منجر به امضا قرارداد اولیه با جایکا به منظور تهیه طرح جامع حفاظت و مدیریت زیست محیطی سواحل جنوب کشور شد.
به گفته وی، در این راستا تاکنون 20 جلسه در سطوح مختلف مدیریتی و سرزمینی با بیش از 17 دفتر ستادی، وزارتخانه ایی و دستگاه اجرایی و نیز انجام بیش از 12 بازدید میدانی از سواحل جنوب کشور به همراه تیم کارشناسی در سه استان ساحلی جنوب کشور صورت گرفته است.
مدیر دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به انجام اقدامات منطقه ای برای حفاظت از سواحل کشور طی یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: تهیه گزارش ملی برای شرکت در جلسه منطقه ایی کنوانسیون لندن، شرکت در نشست و کارگروه اعضای کنوانسیون لندن در کشور قطر و شرکت در پیش جلسه نشست منطقه ایی کنوانسیون تهران در باکو از جمله اقدامات منطقه ای صورت گرفته طی یک سال اخیر بوده است.                                                 
فداکار اذعان داشت: همچنین در این مدت شاخص های حوزه دفتر سواحل و تالاب های ساحلی جهت ارزیابی وضعیت محیط زیست استان ها و تهیه شاخصهای عملکرد و مقایسه آن با سال های گذشته و میزان دستیابی به شاخص های مورد نظر صورت گرفته است.
وی همچنین به انجام بررسی و پایش وضعیت کاربری اراضی ساحلی طی یک سال گذشته از سوی دفتر سواحل و تالاب های ساحلی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد.                                
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به معرفی 16 منطقه حفاظت شده دریایی و معرفی آنها به معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از سوی معاونت دریایی این سازمان خبر داد و آن را اقدام بسیار مهمی در راستای حفاظت هر چه بیشتر مناطق ساحلی دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار