۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان

استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از طرح توسعه بندر گوادر پاکستان و گفتگو با مقامات ایالت بلوچستان در خصوص همکاری های مشترک اقتصادی، به این بندر سفر کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۵۵۹
بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری ایران و پاکستانبه گزارش مانا، علی اوسط هاشمی در این سفر از قسمت های مختلف طرح و توسعه بندر گوادر پاکستان دیدن کرد.
نشست هیئت ایرانی به ریاست علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با سروزیر جدید ایالت بلوچستان نواب ثنا الله خان زهری از سوی سروزیر برگزار شد.
در این نشست تصمیماتی پیرامون مطالعه شبکه ریلی بندر گوادر به بندر چابهار اخذ شد و مورد توافق دو طرف قرار گرفت.
استاندار سیستان همچنین در این دیدار به نقش بین المللی بندر چابهاراشاره کرد و گفت: بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، همچون قرارگیری در محدوده خلیج چابهار، راه یابی به آب های آزاد بین المللی و اقیانوس هند، با ترکیب امکانات پسکرانه ای می تواند علاوه بر تحقق اهداف و برنامه های ملی در جهت حفظ توان رقابتی کشور نیز در برابر توسعه و تجهیز بنادر کشورهای همسایه همچون بندر گوادر پاکستان از اهمیت شایان توجهی برخوردار باشد.
هاشمی افزود: توسعه و گسترش فعالیت های بازرگانی مبتنی به ظرفیت های موجود در بنادر کشور علاوه بر اجرای راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزی، در پیشبرد اهداف توسعه ای مناطق و پسکرانه ای متصل به این بنادر از نقش و جایگاه ارزنده ای برخوردار خواهد بود.
بندر گوادر در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان و در حدود 70 کیلومتری مرز ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار