۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

افت بی سابقه شاخص بالتیک

نرخ کرایه حمل فله خشک در روز گذشته با پایین ترین میزان به رقم 468 واحد رسید که از رقم 471 واحد روزهای پایانی ماه دسامبر نیز کمتر بوده است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۴۷۱
افت بی سابقه شاخص بالتیکبه گزارش گروه بین الملل مانا با عدم توقف روند نزولی بازار، نرخهای کرایه حمل فله خشک در روز سه شنبه به حداقل جدیدی دست یافتند. همچنین رقم حداقل جدید برای شاخص BDI برابر 468 واحد بوده که از رقم 471 واحد روزهای پایانی ماه دسامبر نیز کمتر بوده است.
تنها نشانه مثبت، رشد دو واحدی شاخص در بازار پاناماکس بود.از سوی دیگر نرخ های کرایه حمل کیپ‌سایز نیز با روند نزولی به 3701 دلار بر روز رسیده است.
با توجه به سطوح حداقلی درآمد، شرکت Rio Tinto خود به یک کشتی کیپ سایز کمک 3.15 دلار به ازاء هر تن برای حمل محموله از بندر Dampier به بندر Qingdao ارایه کرده است.
در بازار اجاره زمانی شرکت Bilgent کشتی Excel به ظرفیت 176 هزار و 400 DWT را با نرخ متناسب با شاخص BDI برای دوره 11 الی 13 ماهه از شرکت Golden Harvest اجاره کرده است.
قراردادهای اجاره با مدت زمانهای بسیار طولانی تر نیز برگشت بسیار اندکی را برای مالکان کشتی در برداشته اند. از جمله می توان به قرارداد اجاره پنج ساله شرکت Affinity برای کشتی کیپ سایز با نرخ معادل ده هزار دلار بر روز اشاره کرد.
همانگونه که پیشتر نیزدر نشریه TradeWinds آمده بود، نرخ های کرایه حمل در بازار کیپ سایز در مقطع پایانی سال 2015 و به رغم این که در ماه دسامبر شاهد بیشترین میزان صادرات سنگ آهن برزیل در طول یک دهه اخیر بوده ایم، در میزان حداقلی باقی ماند.
برچسب ها: شاخص بالتیک
ارسال نظرات
آخرین اخبار