۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

9 میلیون تن محصولات پارس جنوبی صادر شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: بیش از 9.4 میلیون تن انواع محصولات منطقه پارس جنوبی از مجتمع بندری پارس به خارج از کشور صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۴۷۰
9 میلیون تن محصولات پارس جنوبی صادر شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی یوسفی با بیان اینکه مجتمع بندری پارس در زمره بهترین بنادر کشور به ویژه در منطقه خلیج فارس به شمار می رود اظهار داشت: این مجتمع بندری توان پهلودهی 25 کشتی به صورت همزمان دارد که در این حوزه عمق آبخور مناسب با توان پهلودهی ایجاد شده است.
وی تخلیه کالاهای فوق سنگین تا یک هزار و 200 تن از مهمترین ویژگی های مجتمع بندری پارس دانست و گفت: قابلیت‌های مجتمع بندری پارس در منطقه پارس جنوبی این مجتمع بندری را از دیگر بنادر خلیج فارس متمایز کرده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با اشاره به صادرات محصولات پارس جنوبی گفت: بیش از 9.4 میلیون تن انواع محصولات منطقه پارس جنوبی از مجتمع بندری پارس به خارج از کشور صادر شده است
وی گفت: این میزان شامل 9 میلیون و 38هزار تن میعنات گازی، 213 هزار و 333 تن گوگرد و 207 هزار و 283 تن دیگر محصولات تولیدی منطقه است که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به عملیات پهلودهی 346 فروند شناور شامل کشتی های تانکر (SPM) و تجاری در9 ماهه امسال گفت: پهلوگیری این میزان شناور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 237 کشتی تجاری و تانکری بوده 45 درصد افزایش یافته است.
یوسفی میزان بارگیری کانتینر در نه ماهه امسال را 4 هزار و 805 TEU عنوان کرد و گفت: طی همین مدت عملیات تخلیه یک هزار و 460 TEU کانتینر در این بندر انجام شده است که این کانتینر ها شامل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنایع برای استفاده در پروژه های منطقه بوده است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار