۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

توریسم صیادی در مازندران ایجاد می شود

بهره برداری گردشگری از صید و صیادی در دریای خزر می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های زمستان استان مازندران معرفی شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۴۶۹
توریسم صیادی در مازندران ایجاد می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان مازندران همواره سواحل و دریای زیبای خزر بوده است.                                                
دلاور بزرگ نیا افزود: بنابراین بیشترین تمرکز برای ایجاد امکانات گردشگری و خدمات رسانی به مسافران در سالهای اخیر در شهرستان های ساحلی این استان بوده است.                                                 
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت از دریا و سواحل می توان در راستای توسعه گردشگری بیش از وضعیت فعلی بهره برداری کرد و به پتانسیل های دیگر آن به جز شنا کردن و استفاده از قایق و جت اسکی نیز توجه داشت.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان کرد: یکی از مهمترین پتانسیل های دریا که متاسفانه هم اکنون آنچنان از آن در بحث گردشگری مورد استفاده قرار نمی گیرد، گردشگری صیادی است.                                    
به گفته وی، هر ساله در پاییز ماه با شروع فصل صید و صیادی ماهیان استخوانی دریای خزر شاهد حضور صیادان پره در آبهای ساحلی استان هستیم.
وی در ادامه بیانات خود اذعان داشت: صیادی به روش پره از جذابیت های زیادی برای گردشگران ورودی به نوار ساحلی استان مازندران برخوردار است و بسیاری از آنها علاقه مند هستند از نزدیک با این نوع روش صید آشنا شوند.                       
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: امکان ندارد که گردشگرانی که در نیمه دوم سال به سواحل مازندران وارد می شوند به تماشای صید پره نپردازند.
به گفته وی، حتی بسیاری از گردشگران تمایل دارند از ماهیان صید شده توسط صیادان پره در ساحل ماهی خریداری کنند و این امر برای آنها بسیار لذت بخش است.
وی گفت: باید از این پتانسیل ویژه در راستای توسعه گردشگری و کسب درآمد بیشتر اقدامات موثری صورت گیرد تا بتوانیم به منظور توسعه گردشگری دریایی مازندران بیش از پیش عمل کنیم، به این ترتیب خواهیم توانست به اهداف تعیین شده نزدیک شویم.
بزرگ نیا خاطرنشان ساخت: هنوز موضوع صید پره در پکیج تورهای ورودی به نوار ساحلی مازندران قرار نگرفته است در صورتی که اگر این امر در بسته های مسافرتی تورها لحاظ شود، علاوه بر ایجاد جاذبه بیشتر، به تبلیغات بیشتر در راستای معرفی توریسم صیادی کمک خواهد کرد.
وی گفت: در تلاش خواهیم بود تا بتوانیم جاذبه های صیادی مازندران را به عنوان یک گزینه بسیار جذاب در پکیج تورهای مسافرتی قرار دهیم.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه های توسعه همه جانبه گردشگری دریایی، افزایش سفرها در قالب تور است که به این ترتیب می توان برای این تورها برنامه ریزی های منسجم تری را انجام داد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: فرهنگ سفر در قالب تور باید با سرعت بیشتری در جامعه رواج یابد، چرا که با اینگونه سفرها علاوه بر کاهش هزینه ها و لذت سفر دسته جمعی می توان گزینه های بیشتری را طی سفر به گردشگران ارائه داد.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، بهره برداری گردشگری از صید و صیادی در دریای خزر می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های زمستانه استان مازندران معرفی شود.
وی یادآور شد: همچنین اخیراً توسعه پرورش ماهی در قفس در دریای خزر نیز به عنوان یکی از اهداف جدید سازمان شیلات ایران معرفی و آغاز شده است که از این امر نیز می توان در راستای توسعه گردشگری دریایی بهره برد.
بزرگ نیا بیان کرد: توسعه توریسم دریایی نیازمند ایجاد برخی زیرساختها نیز خواهد بود که امیدواریم به تدریج شاهد ایجاد این زیرساختها باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار