۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
با حضور دکتر ابتکار

دو طرح زیست محیطی در خوزستان به بهره برداری رسید

دو طرح زیست محیطی در استان خوزستان با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۴۰۷
دو طرح زیست محیطی در خوزستان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مانا این دو طرح زیست محیطی شامل دو واحد تصفیه خانه پساب صنعتی در دو مجتمع کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی و سلمان فارسی در جنوب خوزستان است.
برای ساخت این دو مجموعه زیست محیطی با ظرفیت تصفیه سالانه 700هزار متر مکعب پساب 120میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از این واحدها از ورود این مقدار پساب به پهنه های آبی منطقه و آلوده شدن محیط زیست جلوگیری می شود.
دکتر ابتکار در مراسم بهره برداری از این واحدهای زیست محیطی با اشاره به تشدید آلودگی های زیست محیطی در سالهای اخیر در استان خوزستان ابراز امیدواری کرد هفتمین واحد تصفیه خانه پساب نیشکر در مجموعه کشت و صنعت نیشکر خوزستان به بهره برداری برسد تا خسارات زیست محیطی به حداقل برسد.
وی گفت: در کنار رونق اقتصادی و تولید و اشتغال ، رعایت ضوابط محیط زیست باید بیشتر و جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: محیط زیست در دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است این درحالی است که صنعت و کشاورزی فشار زیادی بر محیط زیست وارد می کنند اما باید برای حفظ کیفیت طبیعت ، آب و خاک ، هوا و زندگی مردم الزامات زیست محیطی رعایت شود.
ابتکار همچنین در سفر به خوزستان از طرح در دست اجرای انتقال آب کارون به تالاب بین المللی شادگان بازدید کرد.
وی همچنین از طرح تثبیت شن های روان که در شمال شرق اهواز که یکی از کانون های ریزگردها می باشد دیدن کردد و در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار