۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
روزانه

500میلیون متر مکعب گازدرپارس جنوبی تولید می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: با تسریع در اجرای طرح‌های پارس جنوبی در مدت دو سال میزان تولید روزانه گاز از کمتر از 300 میلیون مترمکعب به حدود 500 میلیون مترمکعب رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۲۹۱
500میلیون متر مکعب گازدرپارس جنوبی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی یوسفی درنشست علماء و روحانیون استان بوشهر در عسلویه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: همدلی و همبستگی و وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما باید تلاش کنیم که نقش خود را در این وحدت ایفا کنیم.
وی با تشریح دستاوردهای صنعت نفت در منطقه ویژه پارس و با اشاره به حضور قومیت ها و مذاهب مختلف در عسلویه این وحدت و همدلی را مهمترین عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور برشمرد و اظهار داشت: میدان پارس جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است که کشور همسایه در برداشت از این میدان موفق‌تر بوده است ولی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم میزان برداشت ایران از این میدان را افزایش داده و سهم بیشتری را نصیب کشور کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: از سال 92 اولویت‌بندی فازهای پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و شاهد افزایش سالانه 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه از میدان گاز پارس جنوبی هستیم.
وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ظرفیت تولید گاز کشور در پارس جنوبی حدود 200 میلیون مترمکعب افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان تولید گاز از کمتر از 300 میلیون مترمکعب به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است.
یوسفی با اشاره به اینکه تراز گاز در کشور مثبت شده است، تاکید کرد: هیچ گونه کمبودی برای تامین گاز مصرفی مردم در نقاط مختلف کشور حتی برای روزهای سرد و پرمصرف سال وجود ندارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 20 میلیون تن معادل 21 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صورت گرفت که حدود 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود؛ این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده است که شدیدترین تحریم‌ها بر صنعت نفت سایه افکنده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین از افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز به تولید 80 درصد رسیده است و گاز به فاز 19 پارس جنوبی نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال 96 پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.
وی با اشاره به این توسعه و پیشرفت پارس جنوبی جز با همراهی و همدلی همه اقشار محقق نمی‌شد، ادامه داد: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان و کارکنان منطقه یژه پارس این موفقیت‌ها را رقم زده است.

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار