۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

ادامه تخلیه پساب واحدهای پتروشیمی ماهشهر به دریا

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ادامه تخلیه پساب های صنعتی و شیمیایی واحدهای پتروشیمی بندر ماهشهر به خورموسی و خلیج فارس بشدت ابراز نگرانی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۱۲۶
ادامه تخلیه پساب واحدهای پتروشیمی ماهشهر به دریا

به گزارش خبرنگار مانا احمدرضا لاهیجان زاده دریک نشست علمی دانشجویی افزود: ورود حجم عظیمی از پساب های خطرناک واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که سبب آلودگی آبهای ساحلی بخصوص منطقه بحرکان و خورموسی شده است.
وی گفت: تحقیقات انجام شده توسط برخی سازمان های علمی کشور از جمله دامپزشکی و محیط زیست صحت آلودگی آبهای ساحلی خوزستان را تایید کرده است.
لاهیجان زاده با بیان اینکه در سال های اخیر از حجم ورودی پساب های شیمیایی به آبهای ساحلی کاسته شده است افزود: با این حال هنوز نگرانی ها تا حد بسیار زیادی وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود: باید روش ها و یک نقشه راه و یک طرح جامع زیست محیطی برای کنترل آلاینده هایی که وارد خلیج فارس و آبهای ساحلی می شود تهیه شود.
وی درادامه به نمونه ماهی های مناطق ساحلی خوزستان که به آزمایشگاههای خارج از کشور برای مشخص شدن آلودگی آبزی ارسال شده است افزود: بزودی نتایج این تحقیقات اعلام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: تحقیقات ما بر روی برخی گونه های آبزی در منطقه نشان می دهد برخی ماهی های مناطق ساحلی جنوب آلوده به فلزات سنگین هستند.
سالانه حدود 48هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود.
نوار ساحلی استان خوزستان حدود 500کیلومتر است.

برچسب ها: پساب ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار