۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

ثبت 11.7میلیون نفر- سفر در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عملکرد فعالیت های بنادر این استان طی هشت ماهه سال 94، از ثبت ترابری بیش از 11.7 میلیون نفر- سفر در این استان و رشد دو درصدی این بخش از فعالیت های دریایی خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۹۰۱۲
ثبت 11.7میلیون نفر- سفر در بنادر هرمزگان
به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اشاره به اهمیت ویژه استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: استان هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون ده بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از 80 شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت افزون بر پنج هزار صندلی برخوردار است.
وی افزود: بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و 100 درصد حمل خودروی هموطنان به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به آخرین تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته در بخش مسافرت های دریایی این استان طی هشت ماهه سال 94، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ترابری11 میلیون و 734 هزار و 546 نفر- سفر در بنادر مسافری و چند منظوره این استان بدون وقوع هیچ گونه سانحه ناگوار دریایی به ثبت رسید.
ایدنی اضافه کرد: مقایسه این رقم با حجم سفرهای دریایی صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد دو درصدی است.
این مقام مسئول گفت: با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری، در تمامی روزهای سال، تردد به جزایر قشم و هرمز از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس و سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت صورت می گیرد. همچنین، بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز جابه جایی مسافر و خودرو به جزیره کیش را بر عهده دارند.
وی یادآور شد: استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از اقصی نقاط این سرزمین است تا در فصول معتدل جنوب (پاییز، زمستان و به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی) برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز، مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری کنند.
افزایش تردد شناورها به بنادر تجاری و مسافری
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه را 20 هزار و 928 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، سه هزار و 405 فروند شناور بالای هزار تن(رشد 14 درصدی) و17 هزار و 523 فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن(رشد 6 درصدی) وزن داشته اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری و مسافری این استان، گفت: تعداد شناورهای ورودی به بنادر طی مدت یاد شده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع  هشت  درصد افزایش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار