۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
هفته آینده و باحضور رئیس جمهور

طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی افتتاح می شود

طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۰۰۷
طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز پالایش شده راه‌اندازی شده که تامین سوخت و خوراک مورد نیاز مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی بر عهده دارد.
تولید روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400 تن گوگرد برای صادرات به بازارهای جهانی، تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه مجتمع های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب از دیگر اهداف طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی است.
براساس برآوردهای انجام شده، با آغاز بهره برداری و تولید گاز طبیعی و سایر محصولات گازی در طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی، سالانه معادل 6 میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد کشور حاصل می شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا پیش از پایان سال‌جاری طرح توسعه فازهای 15 الی 17 پارس جنوبی به طور رسمی افتتاح خواهد شد، گفته است: علاوه بر این، پیش بینی می‌شود امسال تولید گاز از طرح توسعه فاز 19 الی 21 این میدان مشترک گازی آغاز شود.
رکن الدین جوادی با یادآوری اینکه در سال‌جاری هم همچون سال گذشته حدود 100 میلیون مترمکعبی به ظرفیت تولید روزانه گاز ایران افزوده خواهد شد، اظهار کرده است: بخش عمده‌ای از این افزایش تولید از محل راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی محقق خواهد شد.
ایران قصد دارد با تکمیل و بهره برداری از طرح توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی تا دو سال آینده ظرفیت تولید گاز از این حوزه مشترک را به بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد که بخشی از این گاز از مسیر خط لوله و یا طرح ایران ال. ان. جی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی صادر خواهد شد.

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار