۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

رشد 400 درصدی ترانزیت غلات در بندر انزلی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد 400 درصدی ترانزیت غلات از طریق بندر انزلی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۹۰۹
رشد 400 درصدی ترانزیت غلات در بندر انزلی
سید علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر انزلی طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 400 درصد افزایش ترانزیت غلات داشته است.                                                                                                      
وی گفت: این افزایش چشمگیر در ترانزیت غلات از اهمیت بسیاری برخوردار است و حاکی از افزایش توان عملیاتی بندر انزلی است.           
نعیمی در ادامه تصریح کرد: بخش ترانزیت سوخت بندر انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال های گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.      
وی خاطرنشان ساخت: ترانزیت مواد نفتی از ابتدای سال جاری تا کنون به میزان 145 هزار و 313 تن انجام شده است.                 
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: این در حالی است که سال گذشته در همین مدت 22 هزار و 360 تن مواد نفتی از بندر انزلی ترانزیت شده بود.
به گفته نعیمی بر اساس این آمار می توان گفت: ترانزیت مواد نفتی از بندر انزلی امسال با رشد 550 درصدی همراه بوده است.                
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اذعان داشت: عمده مواد نفتی ترانزیت شده از طریق بندر انزلی طی هشت ماهه نخست امسال شامل گازوئیل و بنزین بوده است.                                                                                                      
وی یادآور شد: این مواد نفتی که از ترکمنستان وارد بندر انزلی شده بود از طریق ترانزیت زمینی به کشور عراق صادر شده است.               
این مقام مسئول در استان گیلان همچنین از رشد 100 درصدی تخلیه مواد نفتی وارداتی برای مصرف داخلی کشور به بندر انزلی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.                                                                                                                  
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه اذعان داشت: با پیگیریهای مدیران بندر انزلی عملیات ساخت پنج پست اسکله در بندر انزلی آغاز شده است.
وی تاکید کرد: این اسکله ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال ساخت هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آنها باشیم.
نعیمی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای به عمل آمده یک پست اسکله واقع در پیشانی حوضچه جدید بندر انزلی که هم اکنون در دست ساخت است تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان کرد: تلاش های این بندر در امر زیرساختهای تجاری در سال جدید بی سابقه بوده است که موید آن در روزهای جاری پهلوگیری هفت الی هشت کشتی در حوضچه و حضور 10 الی 12 کشتی در لنگرگاه بوده است.                                               
به گفته وی، پس از اتمام توافقات پساتحریم، سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی با شتاب بیشتری به این بندر مراجعه و در حال مذاکره برای همکاری فی مابین هستند.                                                                                           
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بندر انزلی دارای 11 پست اسکله فعال است، خاطرنشان ساخت: پنج پست اسکله نیز هم اکنون در این بندر در دست ساخت است که با بهره برداری از آنها توان عملیاتی بندر انزلی حداقل 25 درصد افزایش خواهد یافت.                                           
به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، بندر انزلی در امر ترانزیت سوخت و غلات بسیار پیشرو عمل می کند و نیز این بندر از جایگاه مهمی در واردات آهن آلات، تخته و مصالح ساختمانی به کشور برخوردار است.    
برچسب ها: بندر انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار