به گزارش گروه بین الملل مانا، اغلب کشتیرانی ها برای اجرای قانون توزین کانتینرها آمادگی لازم را ندارند.
این موضوع زمانی پررنگ تر شد که انجمن بین المللی حمل و نقل به کشتیرانی ها هشدار داد که قبل از حمل و نقل این شرکت ها نیاز به وزن کانتینرها را دارد و در غیر این صورت از ابتدای ژولای 2016 به مشکل بر خواهند خورد.
سازمان جهانی دریانوردی نیز توزین کانتینرهای صادرات را یکی از تبصره های قانون ایمنی در دریا اعلام کرد.
از سوی دیگر بر اساس آمار اعلام شده از سوی لویدزلیست از کل 410 پاسخگویان تحقیق، پیش بینی می شود 42 درصد از صاحبان کالا در آسیا – اقیانوس آرام و 22 درصد از خطوط آفریقا با بیشترین مشکل روبه رو خواهند شد.
اغلب پاسخگویان بر این تحقیق لزوم به کارگیری سیستم دیجیتالی در اجرای این قانون را یادآور شده اند و ثبت کاغذی را مانعی بر سر سرعت حمل و نقل و در عین حال اجرای این قانون دانستند.
در این خصوص سازمان جهانی دریانوردی دو راهکار را برای اجرای این قانون پیشنهاد کرده است: استفاده از کانتینرهای استاندارد در کل دنیا و یا جمع وزن تک تک محصولات قرار گرفته در کانتینر به علاوه وزن کانتینر و به کارگیری فرآیند استاندارد در بسته بندی این کالاها.
از سوی دیگر شرکت اینترا به عنوان یک شرکت آمریکایی رابط میان کشتی های حمل بار و کشتیرانی ها از امکان اجرای سیستم دیجیتالی حمل کانتینرها به نام eVGM خبر داد که در شرکت های APL، BDP، CEVA، Damco، هاپالوگ، هامبورگ سود تایید شده است.
به هر حال شرکت اینترا از عدم آمادگی اغلب شرکت های حمل و نقل برای اجرای این قانون از شش ماه آینده خبر داد.