۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
انتخابات شورای آیمو برگزار شد

۴۰ عضو آیمو در مجمع دوسالانه انتخاب شدند

در جلسه‌ مجمع سازمان بین‌المللی دریانوردی آیمو (IMO) چهل کشور برای عضویت در شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انتخاب شدند.
نویسنده: مجید یوسفی
کد خبر: ۵۸۶۵۴
۴۰ عضو آیمو در مجمع دوسالانه انتخاب شدند
به گزارش گروه بین الملل مانا در بیست‌ و نهمین جلسه‌ مجمع که از ۲۳ نوامبر در لندن با حضور ۱۷۱ کشور به علاوه‌ سه عضو وابسته آغاز شد،۴۰ کشور برای حضور در شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در دو سال آینده انتخاب شدند که قرار است در انتخابات دیگری که در سوم دسامبر برگزار می‌شود، این ۴۰ عضو، هیئت‌رئیسه‌ای را از میان خود انتخاب کنند.
بر این اساس، کشورهایی که برای عضویت در شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انتخاب شده اند، شامل ۱۰ کشور چین، یونان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، پاناما، جمهوری کره، فدراسیون روسیه، بریتانیای کبیر و ایالات متحده آمریکا که بیش‌ترین خدمات بین‌المللی را در میان کشتیرانی دریایی ارائه کرده بودند.
همچنین کشورهایی چون آرژانتین، بنگلادش، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، هلند، اسپانیا و سوئد۱۰ کشوری هستند که از میان کشورهایی که بیش‌تر از سایرین در تجارت بین‌المللی نقش داشتند بوده اند.
و در نهایت ۲۰ کشور استرالیا، باهاما، بلژیک، شیلی، قبرس، دانمارک، مصر، اندونزی، کنیا، لیبریا، مالزی، مالت، مکزیک، موراکو، پرو، فیلیپین، سنگاپور، آفریقای جنوبی، تایلند و ترکیه هستند که از میان کشورهایی که منافع خاص در حمل ونقل دریایی یا کشتیرانی داشتند و با عضویت این دولت‌ها در شورا این اطمینان به وجود می‌آمد که در این سازمان نمایندگی عادلانه‌ جغرافیایی رعایت می‌شود. 
مجمع سازمان بین‌المللی دریانوردی آیموعالی‌ترین رکن سازمان محسوب می‌شود و از تمامی دولت‌های عضو (۱۷۱ کشور به علاوه سه عضو وابسته) تشکیل شده‌است.
این رکن هر دو سال یک‌بار به طور منظم تشکیل جلسه می‌دهد اما در صورت نیاز از اختیار برگزاری جلسات اضطراری هم برخوردار است.
مجمع، مسئول تصویب برنامه‌ کاری سازمان و بودجه است و در خصوص عملکرد مالی سازمان تصمیمات لازم را اتخاذ می‌ کند. همچنین اعضای شورا توسط مجمع انتخاب می‌شوند. شورا رکن اجرایی سازمان است و زیر نظر مجمع بر کار سازمان نظارت می‌کند. شورا در فاصله دو اجلاس مجمع، وظایف این رکن را به جز توصیه به دولت‌ها در مورد امنیت دریایی و جلوگیری از آلودگی دریاها (این موارد فقط در صلاحیت مجمع است) را انجام می‌دهد.
 
برچسب ها: آیمو
ارسال نظرات
آخرین اخبار