۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

استقبال زائران اربعین از مسیر دریایی خرمشهر- بصره

با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، زائران عتبات عالیات برای تردد به کشور عراق از مسیر دریایی بندرخرمشهر به مقصد بندر بصره استقبال کردند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۵۵۴
استقبال زائران اربعین از مسیر دریایی خرمشهر- بصره
به گزارش مانا، امسال اعزام زائران اربعین حسینی از طریق این مسیر دریایی، روزانه با استفاده از سه فروند شناور با ظرفیت تجمیعی 540 نفر صورت می گیرد.
اعزام زائران از طریق مسیر دریایی بندرخرمشهر به مقصد بصره از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده است.
سفرهای دریایی به مقصد بصره تا تاریخ چهارم آذر ماه روزانه دوبار انجام می شود و از پنجم آذر ماه تا ایام اربعین به سه سفر در روز افزایش پیدا می کند، همچنین درصورت استقبال زائران امکان افزایش سفرها وجود دارد.
بندرخرمشهر به منظور رفاه حال زوار و خدمات رسانی مطلوب تمهیدات لازم را اندیشیده و براین اساس به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی، ایستگاه های صلواتی در پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و مرز شلمچه برپا کرده است.
مسافت بندرخرمشهر تا بندربصره 12 مایل است که مدت زمان سفر، تقریبا یک ساعت به طول می انجامد.
گفتنی است در ایام اربعین سال گذشته تردد سه هزار و 435 نفر از طریق مسیر دریایی بندرخرمشهر به مقصد بصره به ثبت رسید که پیش بینی می شود امسال استقبال بیشتری از این مسیر دریایی صورت گیرد .
یادآور می شود، پایانه بین المللی خلیج فارس با برخورداری از دو پست اسکله و ظرفیت خدمات رسانی به یک هزار و 200 زائر در روز، به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پایانه های مسافری دریایی منطقه شناخته می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار