۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
زمستان امسال

دو واحد گازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی افتتاح می‌شود

سرپرست فازهای 21 و 20 پارس جنوبی گفت: دو واحد تولید گاز پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، تا پایان زمستان امسال به بهره برداری می رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۳۹۴
دو واحد گازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علیرضا عبادی میانگین پیشرفت متوسط ساخت سکوهای فازهای 20 و 21 پارس جنوبی را 82 درصد اعلام کرد و گفت: تا پایان فروردین سال 95 سکوی فاز 21 تکمیل و پس از حمل در موقعیت خود در بخش فراساحل این فاز نصب می شود.
عبادی با بیان اینکه فرآیند ساخت این سکوها در یارد خرمشهر در دست اجراست افزود: سکوی فازهای 20 و 21 به ترتیب از پیشرفت 80 و 83 درصدی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: با حمل و نصب سکوی فاز 21 در پایان اردیبهشت سال آینده، گاز تولیدی این فاز تا پایان نیمه نخست سال 95 به خشکی ارسال می شود.
عبادی پیشرفت کلی خطوط لوله در بخش های دریا و خشکی خارج از پالایشگاه فازهای 21و20 را به ترتیب 92 و 30 درصد برشمرد.
وی با بیان اینکه شش کیلومتر از مسیر خط لوله بخش خشکی فازهای 21و20 در کنار تاسیسات شهری و مسیرهای پرتردد پالایشگاههای مجاور قرار دارد، ادامه داد: در این موقعیت ها که به واسطه ترافیک و تعدد عبور و مرور، امکان برش جاده ها وجود ندارد، از روش Pipe jacking استفاده می شود.
سرپرست فازهای 21و20، پیشرفت خط لوله فرآورده پالایشگاه و اتصال به خط چهارم سراسری را 50 درصد اعلام کرد و ادامه داد: حفاری و لوله گذاری بخش های باقیمانده این خط لوله در دست اجراست و برنامه اتصال آن پایان آذرماه به اتمام می رسد.
عبادی گفت: هم اکنون حفاری چاه های این فازها دارای پیشرفت 84،5 درصدی است که در این ارتباط حفاری شش حلقه از 11 حلقه چاه سکوی 21 و پنج حلقه چاه سکوی 20 تکمیل شده است.
وی افزود : طبق برنامه تعیین شده تا پایان اردیبهشت و خردادسال آینده، به ترتیب تمامی چاه های فازهای 21 و20 آماده بهره برداری می شوند.
سرپرست فازهای 21و20پارس جنوبی با اعلام اتصال کامل پالایشگاه فازهای 21و20 به خط لوله گاز ترش فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی، از اجرای فرآیند راه اندازی نخستین ردیف شیرین سازی گاز این فازها خبرداد و گفت: تمامی واحدهای ردیف نخست این پالایشگاه، از نیمه دوم آذر ماه سال جاری وارد پروسه راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فازها نیز تا 45 روز پس از راه اندازی اولین ردیف، مورد بهره برداری قرار گیرد.
سرپرست فازهای 21و20 پارس جنوبی به نقش واحد یوتیلیتی فازهای 20 و 21 در تأمین سرویس های جانبی تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: کمپرسورهای هوا و پمپ های تغذیه بویلرها راه اندازی شده و به زودی در حضور نمایندگان سازنده، مشعل یکی از بویلرها روشن و تا پایان آبان ماه بخار مورد نیاز تولید خواهد شد.
عبادی در باره مراحل نهایی آماده سازی اولین کمپرسور واحد 106(واحد ارسال گاز شیرین به شبکه سراسری) بیان کرد: تنظمیات نهایی اولین کمپرسور تکمیل شده و مراحل نهایی آماده سازی توربین در دست اجراست.
وی با بیان اینکه دومین کمپرسور نیز یک ماه پس از کمپرسور اول راه اندازی می شود، اظهارکرد: با بهره برداری از این کمپرسورها در اواخر دی ماه سال جاری، گاز شیرین پالایشگاه فازهای 21و20 به خط چهارم سراسری انتقال می یابد.

 

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار