به گزارش گروه بین الملل مانا، خطوط کانتینری با نرخ های Spot پایین مواجه شدند.
شاخص کانتینری شانگهای هفته گذشته از کاهش 30 درصدی کرایه ها و رسیدن آن به 674 دلار به ازای هر TEU خبر داد.
براساس این گزارش، این هفته نرخ ها حتی با کاهش بیشتر به 409 دلار به ازای هر TEU رسید.
خطوط اصلی دیگر نظیر آسیا – مدیترانه با 37 درصد کاهش به 406 دلار به ازای هر TEU رسید. خطوط اقیانوسآرام و آتلانتیک نیز به ترتیب 8 و 9 درصد کاهش کرایه ها را تجربه کردند. به هر حال کشتیرانی ها در پی افزایش کرایه ها هستند و در همین زمینه شرکت هاپاگ لوید با اعلام شروع دوره جدید افزودن به کرایه ها پیش قدم بوده است. کرایه پیشنهادی از سوی این کشتیرانی 650 دلار به ازای هر TEU در خط آسیا – اروپا عنوان شده است.
شرکت CMA CGM نیز از افزایش کرایه های خود از ابتدای دسامبر سال جاری خبر داد.
به هر حال کارشناسان از احتمال پایین موفقیت این طرح با توجه به ثابت ماندن تقاضا در اروپا و آمریکا خبر دادند.
بندر هامبورگ نیز از کاهش 12 درصدی جابه جایی ها در این بندر نسبت به سال گذشته خبر داد.
تنها راه برای حل این مشکل از سوی کارشناسان لویدزلیست، افزایش تقاضا و کاهش عرضه کشتی ها در خطوط اصلی عنوان شده است.
شایان ذکر است طی دو ماه گذشته شرکت مرسک چهار سرویس خود را لغو کرد و از لغو 35 برنامه حرکت کشتی های خود در سه ماهه چهارم سال جاری خبر داد.