به گزارش گروه بین الملل مانا، دریافت بیمه، دستیابی به استانداردهای روز و تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به مشتریان خارجی و در نهایت ادامه حضور این شرکت در لیست شرکت های تحت تحریم از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تا ژانویه 2016 از جمله مشکلات بر سر راه شرکت ملی نفتکش ایران برای ورود دوباره به بازار جهانی محسوب می شوند.
براساس این گزارش، هوگو استوپ به عنوان مدیرعامل شرکت نفتکش یورناو بلژیک از لزوم گذر زمان برای ورود دوباره و به روزرسانی ناوگان این شرکت سخن به میان آورد.
از سوی دیگر نصرالله سردشتی، مدیر بازرگانی NITC از مذاکره ایران با شرکت های بیمه گر انگلیس و سوئدی در خصوص پوشش بیمه ای کشتی های تانکر ایرانی خبر داده است.
وی همچنین از رغبت کشورهای خارجی برای ارائه خدمات های دریایی به ناوگان NITC نظیر بیمه و تعمیرات سخن به میان آورد.
براساس این گزارش، اخیراً اخباری در خصوص ساخت کشتی تانکر LNG در ایران، سفارش کشتی های VLNG از کشتی سازی های خارجی و قرارداد اجاره سازه FLNG از بلژیک نشانگر تمایل برخی شرکت های دریایی برای همکاری با ایران است.
سردشتی در ادامه اظهار داشت: پس از توافق هسته ای، شاهد روانه شدن بسیاری از شرکت های بین المللی برتر بودیم که پیش از اعمال تحریم ها با شرکت NITC همکاری داشتند که در حال حاضر برای مذاکره در خصوص خط مشی های بیمه ای با این شرکت ارتباط برقرار کرده اند.