۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

امشب؛ اتمام صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان

صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان با 20 درصد کاهش نسبت به سال گذشته ساعت 24 امشب به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۳۳۷
امشب؛ اتمام صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فصل صید میگوی دریایی در آبهای استان هرمزگان از هشتم مهرماه امسال مجاز اعلام شده بود.
مختار آخوندی افزود: بر اساس بررسی ذخایر موجود در آبهای هرمزگان، پایان زمان صید میگوی دریایی از امشب ساعت 24 خواهد بود.
وی در خصوص چگونگی زمان اعلام تعطیلی صید میگو در آبهای هرمزگان گفت: این امر بستگی به بررسی وضعیت ذخایر این گونه و اعلام آن از سوی کارشناسان مربوط در کمیته مدیریت صید هرمزگان دارد.
وی با اشاره به کاهش 20 درصدی صید میگوی دریایی در آبهای هرمزگان در سال جاری عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده تاکنون هزار و 150 تن میگوی دریایی در آبهای استان صید شده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: این آمار در مقایسه با میانگین پنج ساله اخیر صید میگو با 13 درصد رشد همراه بوده است.
وی یادآور شد: به دلیل طوفانی بودن دریا در روز گذشته، هیچ کدام از لنج ها برای صید به دریا نرفتند اما امروز این لنج ها به دریا خواهند رفت و تا ساعت 24 امشب به صید خواهند پرداخت.
آخوندی در ادامه با اشاره به اینکه قایق ها در آبهای هرمزگان به صید میگوی دریایی نمی پردازند، بیان کرد: امسال 175 فروند موتور لنج در آبهای هرمزگان به صید پرداختند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در آبهای استان هرمزگان از سوی مرکز تحقیقات شیلات استان و پژوهشکده میگوی کشور، سه صیدگاه تعیین شده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود عنوان کرد: صید گاه اول از منطقه سیلیک تا کلاهی، منطقه دوم از کلاهی تا هرمز و منطقه سوم از هرمز تا کشتی سوخته و تولا تعیین شده است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در میان صیدگاه های تعیین شده، آبهای جزیره قشم مکان مناسبی برای صید میگوهای دریایی محسوب می شود.
وی متذکر شد: آبهای هرمزگان زیستگاه های گونه های میگوی سرتیز و موزی است و گونه ببری میگو مختص صید در آبهای استان بوشهر است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود تصریح کرد: مدیریت صید و تعیین محدودیت زمان صید از مهمترین عواملی است که باعث شده ذخایرمیگو نه تنها با کاهش همراه نباشد، بلکه شاهد افزایش سالانه صید میگو نیز باشیم.
آخوندی تاکید کرد: از آنجا که عمر گونه های میگو کوتاه مدت است، لذا می توان در مقایسه با سایر گونه های دریایی بسیار راحت تر و زودتر نسبت به بازسازی ذخایر آنها اقدام کرد.
وی اظهار داشت: تا پنج سال پیش بخش اعظم میگوی دریایی صید شده به بازارهای خارجی صادر می شد اما هم اکنون اکثر میگوهای صید شده در بازار داخلی با قیمت مناسب به فروش می رسد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: البته بخشی نیز به کشورهای هدف در آسیا و اروپا صادر می شود.
لازم به ذکر است، صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان نیز که از اوایل آبان ماه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.
همچنین صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر نیز مرداد ماه امسال به مدت 45 روز انجام شد.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار