به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی شاهخوره بابیان اینکه قانون بیمه شناورهای صیادی الزامی شده اظهار داشت: با توجه به حادثه هایی که در اسکله های صیادی کشور ازجمله بندرهای دیر، عامری و بوالخیر استان بوشهر رخ داد دولت تصمیم به بیمه بدنه قایق ها و لنج های صیادی گرفت.
وی با بیان اینکه درچند سال اخیر برخی از شرکت های بیمه در خدمات دهی به دارندگان قایق و لنج های صیادی عملکرد رضایت بخشی نداشتند گفت: این وضعیت منجر به تلاش برای بررسی شرایط یک شرکت بیمه برای ارائه خدمت مطلوب به مالکان قایق ها و لنج های صیادی شد.
وی با بیان اینکه شرکت بیمه البرز متقبل شد با خدمات مطلوب رضایت صیادان در موضوع بیمه شناورهای صیادی را تامین کند اظهارکرد: قرارداد بیمه بدنه قایق، لنج و کشتی های صیادی کشور با شرکت بیمه البرز منعقد شد و بیمه مسئولیت لنج و قایق های صیادی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادان کشور اضافه کرد: با افزایش هزینه دیه هزینه بیمه مسئولیت افزایش پیدا کرده است که مقرر شد پس از کارشناسی های لازم برای بیمه مسئولیت قایق، لنج و کشتی های صیادی نیز تصمیم گیری شود.
شاهخوره با اشاره به اینکه 160 هزار صیاد در کشور فعالیت دارند گفت: پراکندگی صیادان در حوزه دریافت خدمات بیمه مسئولیت از شرکت های بیمه ای مختلف باعث شده تا آنها خدمت مطلوبی را از شرکت های بیمه دریافت نکنند.
وی با بیان اینکه 13 هزار و 650 قایق، لنج و کشتی های صیادی دارای مجوز رسمی و قانونی هستند افزود: با احتساب شناورهای بدون مجوز قانونی تعداد شناورهای صیادی در کشور به 21 هزار فروند می رسد.
شاهخوره با بیان اینکه شرکت بیمه البرز "علی دایی" را به عنوان مجری طرح بیمه بدنه قایق و لنج های صیادی انتخاب کرده گفت: بیمه ها برای فعالیت در هربخش یک مجری را انتخاب می کنند که علی دایی با نگاه خیرخواهانه ای که برای خدمت به فعالان این بخش داشته مجری گری طرح بیمه بدنه و مسئولیت بیمه لنج ها و قایق های صیادی را برعهده گرفته است.