۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

رشد 30 درصدی بانکرینگ در بندرخلیج‌فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و 795 هزار تن سوخت به کشتی های عبوری از تنگه هرمز از طریق بندر نفتی خلیج فارس فروخته شده که 30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۱۴۱
رشد 30 درصدی بانکرینگ در بندرخلیج‌فارس
به گزارش مانا، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بیش از 170 فروند کشتی تجاری اقیانوس پیما طی نیمه نخست سال 94، از طریق بندر نفتی خلیج فارس سوخت گیری کرده اند.
وی گفت: نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای عرضه به کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت فعلی مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس را 300 هزار متر مکعب اعلام کرد و اضافه کرد: در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از40 هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون و 500 هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در آینده، در حال آماده سازی و بهره برداری است.
ایدنی ادامه داد: درآمد زایی و اشتغال برای یک هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ در بنادر هرمزگان است.
این مقام مسئول گفت: بنادر استان هرمزگان، 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را کاهش داده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 3 میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها انجام می شود.
لازم به ذکر است، بندر خلیج فارس با 9 پست اسکله به طول 1200 متر و آبخور حداکثر  8.5 متر، 320 هکتار وسعت دارد و قرار است به زودی اسکله های 20 و 100 هزار تنی نیز در این بندر احداث شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار