۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

کاسکو 220 میلیون دلار ضرر کرد

ضرر خالص شرکت کاسکو در سه ماهه سوم سال جاری به 220 میلیون دلار رسید.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۸۰۶۳
کاسکو 220 میلیون دلار ضرر کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت هلدینگ کاسکو بر اثر فقدان کمک های دولت در خصوص طرح اوراق – ساخت، با ضرر سنگین 220 میلیون دلار مواجه شد.
براساس این گزارش، این شرکت چینی که در هنگ کنگ به ثبت رسیده است، در حالی ضرر 1.4 میلیارد یوان معادل 220 میلیون دلار مواجه شد که در مدت مشابه سال گذشته میزان 1.9 میلیارد یوان سود را به ثبت رسانده بود. لازم به ذکر است 1.38 میلیارد یوان از این سود توسط دولت این کشور بعنوان یارانه به شرکت کاسکو تعلق گرفته بود.
این گزارش در ادامه افزود: در ابتدای سال جاری نیز دولت چین مبلغ چهار میلیارد یوان را به این شرکت دولتی اختصاص داد که سود این شرکت را به 1.9 میلیارد دلار رساند.
به هرحال براساس قوانین دولت چین، این کشور تنها یک بار در سال اقدام به پرداخت یارانه به این دست شرکت ها می کند و همین امر منجر به ضرر هزینه های عملیاتی به مبلغ 1.3 میلیارد یوان و کاهش 17 درصدی درآمد این شرکت و رسیدن آن 14.1 میلیارد یوان شد.
بخش حمل و نقل کانتینری این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری 2.5 میلیون TEU جابجایی داشت که 0.5 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
در بخش فله نیز حجم کالای جابجا شده با 7.4 درصد کاهش به 38.83 میلیون تن رسید که دلیل اصلی آن کاهش تجارت در مناطق ساحلی عنوان شده است.
این کشتیرانی تا پایان سپتامبر سال جاری 183 کانتینربر و 213 فله بر را هدایت کرد.
برچسب ها: کاسکو
ارسال نظرات
آخرین اخبار