۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

ماهیان پرورشی گرمابی خوزستان باید به بازار اروپا راه یابند

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت ،فرآوری و توسعه سازمان شیلات ایران گفت : ماهیان پرورشی گرمابی استان خوزستان که دارای کیفیت مناسب هستند باید به بازار اروپا بخصوص کشورهای حوزه بالکان راه یابند و این امکان پذیر است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۷۹۹۹
ماهیان پرورشی گرمابی خوزستان باید به بازار اروپا راه یابند
به گزارش خبرنگار مانا عیسی گلشاهی در کارگاه آموزشی تشکل ها وپرورش دهندگان ماهی و میگو در اهواز افزود: هم اکنون بازار اصلی ماهیان پرورشی گرمابی استان خوزستان بازارهای داخلی و کشور عراق است که به وضعیت اشباع نزدیک شده است و باید به فکر بازارهای دیگر بود.
وی افزود: این محصولات آبزی در کشورهای حوزه بالکان دارای بازاری خوب و رو به گسترش است که تا کنون ما دراین بازار وارد نشده ایم .
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت ،فرآوری و توسعه شیلات ایران با اشاره به لزوم بالا بردن کیفیت محصولات آبزی پرورشی برای حضور در بازارهای هدف افزود: میگوی پرورشی با هدف صادرات تولید می شود و همین نگاه باعث شد محصول باکیفیت بالا و بسته بندی مرغوب و با در نظر گرفتن شرایط بازار اروپا تولید وعرضه شود لذا ضروری است در بخش ماهیان پرورشی گرمابی هم این اتفاق بیفتد.
گلشاهی افزود: متاسفانه در 10 سال گذشته در بازار آبزیان ایران نتوانستیم این تحول و پویایی را با توجه به بافت سنتی آن به نحو مطلوب ایجاد کنیم .
در این نشست معاون معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با اشاره به برخی مشکلات و چالش ها در بازار محصولات آبزی اظهار داشت : با توجه به روند افزایش تولیدات ماهیان گرمابی در استان ضروری است اصلاحاتی در نحوه عرضه ایجاد و راهکارهای بازاریابی علمی و شناسایی بازارهای جدید این محصولات بررسی شود. 
محمود ایرجدوست گفت: امسال تولید ماهیان گرمابی در استان خوزستان حدود 50 هزار تن است که از این میزان 35 هزار تن به کشور عراق صادر و مابقی در بازارهای داخلی عرضه می شود .
وی گفت : با توجه به  روند افزایش فعالیت آبزی پروری در عراق در آینده نزدیک ممکن است صادرات ماهی پرورشی به عراق دچار مخاطره شود .
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در ادامه افزود:برنامه ریزی صحیح و ایجاد اتاق فکر برای حضور فعال تشکل های آبزی پروری برای پویا کردن بازار ضروری است و لازم است قبل از برنامه ریزی ، شناخت کافی از وضعیت فعلی بازار و فاکتورهایی که در این خصوص نقش موثر و تعیین کننده ای دارند بررسی شود.
در این کارگاه پیشنهادهایی برای عبور از وضعیت موجود از جمله حمایت بانکها و تامین نقدینگی آبزی پروران و شناسایی بازار هدف از سوی تولیدکنندگان آبزی مطرح شد. 
برچسب ها: پرورش ماهی
ارسال نظرات
آخرین اخبار