۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

تردد شناورهای نفتکش در جزیره سیری افزایش یافت

میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد 39 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۵۴
تردد شناورهای نفتکش در جزیره سیری افزایش یافت
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی لنگه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره سیری یکی از مناطق تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی لنگه در جابه جایی کالا و مسافر محسوب می شود.
به گفته محمود صابری، صادرات نفت خام و نیز صادرات گاز مایع از جزیره سیری مهمترین فعالیت بندری در این جزیره است.
وی همچنین به جابجایی مسافران از سرزمین اصلی به جزیره و سکوهای نفتی از طریق بنادر غرب استان به این جزیره خبر داد.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان ساخت: همچنین ارسال تجهیزات به سکوهای نفتی ایلام،نصر،خاتم ،مبارک و ..از طریق بندر جزیره سیری صورت می گیرد.
وی همچنین از ارسال مواد غذایی، سوخت و آب به جزایر و سکوهای نفتی از طریق بندر جزیره سیری در طول سال خبر داد.
صابری خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده میزان کل تخلیه و بارگیری در بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 632 هزار و 395 تن بوده است.
به گفته وی، این آمار تخلیه و بارگیری در بندر جزیره سیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 39 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه افزود: بر این اساس در این مدت کل تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در جزیره سیری 39 هزار و 406 تن کالا بوده است که این آمار رشد 18 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی با اشاره به رشد 21 درصدی تخلیه کاپوتاژ از طریق جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون میزان آن را 27 هزار و 140 تن اعلام کرد.
ناصری همچنین از رشد 13 درصدی بارگیری کاپوتاژ در این مدت خبر داد و گفت: بر این اساس در مدت اعلام شده، 12 هزار و 266 تن کالا بارگیری کاپوتاژ شده است.
وی در ادامه گفته های خود، سهم تخلیه و بارگیری مواد نفتی از طریق بندر جزیره سیری را از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 592 هزار و 89 تن اعلام کرد و گفت: این آمار حاکی از رشد 39 درصدی تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر جزیره سیری است.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اذعان داشت: همچنین صادرات کالاهای نفتی از طریق بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان 2 دومیلیون و 29 هزار و 89 تن بوده است.
ناصری تاکید کرد: بر این اساس صادرات کالا از طریق بندر جزیره سیری از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد 39 درصدی همراه بوده است.
وی در ادامه گفت: در این مدت بارگیری گاز مایع و واردات از طریق بندر جزیره سیری صورت نگرفته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی لنگه میزان تخلیه کاپوتاژ مواد نفتی از طریق بندر جزیره سیری را 10 هزار تن اعلام کرد و گفت: این آمار کاهش 26 درصدی را در تخلیه کاپوتاژ مواد نفتی از طریق این بندر نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه تردد مسافر از طریق بندر سیری صورت نمی گیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 فروند شناور نفتکش از طریق این بندر تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است.
ناصری به رشد 40 درصدی تردد شناورهای فلزی به بندر جزیره سیری اشاره کرد و گفت: در این مدت 700 فروند شناور فلزی در جزیره سیری تردد کرده اند.
فاصله جزیره سیری تا مرکز شهرستان ابوموسی که در قسمت شرقی جزیره سیری واقع شده در حدود27 کیلومتر است. فاصله دریایی آن تا مرکز استان هرمزگان شهر بندر عباس در حدود 152 مایل دریایی است. وسعت جزیره سیری17.3 کیلومتر مربع است.
در قسمت‌های شمالی و نزدیک سواحل جزیره مناطق مسکونی همراه با سایر تأسیسات جای گرفته‌اند این جزیره به طور کامل نظامی است و هیچ فرد بومی در آن زندگی نمی‌کند. هم چنین عده‌ای از مردم جزیره در تأسیسات نفتی کار می‌کنند. در این جزیره تعداد قابل توجهی نخل خرما به طور پراکنده وجود دارد. این منطقه پوشش گیاهی فقیری دارد. در این جزیره معدن خاک سرخ نیز موجود است. در گذشته افرادی بومی در این جزیره زندگی می‌کردند که به مرور زمان از آن جا کوچ کردند.
برچسب ها: جزیره سیری
ارسال نظرات
آخرین اخبار