۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

پنج شناور مسافری از امارات خریداری می شود

به منظور صدور مجوزهای لازم از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، درخواست خرید شناور تفریحی توسط پنج سرمایه گذار بخش خصوصی به این اداره کل ارسال شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۵۰
پنج شناور مسافری از امارات خریداری می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی علاقمند برای برگزاری سفرها و گشت های دریایی در آبهای استان هرمزگان اعلام آمادگی کرده اند.
محسن ضیایی تصریح کرد: این سرمایه گذاران طرح های خود را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ارائه کرده اند.
وی اذعان داشت: پس از بررسی های اولیه طرح ارائه شده از سوی این سرمایه گذاران برای اخذ مجوزهای نهایی به اداره کل بنادر و دریانوردی استان ارجاع شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد سرمایه گذارانی که قصد خرید شناور تفریحی و مسافری را دارند پنج نفر است،خاطرنشان کرد: قرار است این شناورها از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات خریداری شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه این شناورها حداقل ظرفیت حمل 150 نفر مسافر را خواهند داشت گفت : شناورها مربوطه مدرن و استاندارد بوده و از امنیت لازم برای جابه جایی گردشگران در آبهای خلیج فارس برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: هزینه خرید هر فروند از این شناورها بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که این مبلغ توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد.
ضیایی تاکید کرد: پنج شناور مذکور در مسیر آبهای ساحلی استان به گردشگران ورودی به استان خدمات گردشگری دریایی از طریق گشت در آبهای ساحلی بندرعباس و جزایر استان ارائه خواهند داد.
وی عنوان کرد: همچنین این شناورها در مسیر بندرعباس- هرمز، بندرعباس- قشم، بندرعباس- لارک و نیز بین جزایر تردد خواهند کرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: با طی شدن بروکراسی اداری در اداره بنادر و دریانوردی استان و صدور مجوزهای لازم از سوی اداره کل، به زودی شاهد خریداری و به کارگیری این شناورهای مسافری- تفریحی در آبهای استان هرمزگان خواهیم بود.
به گفته ضیایی، با بهره برداری از این شناورهای تفریحی، شاهد شروع فصل جدیدی در گردشگری دریایی استان خواهیم بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه تاکید کرد: همچنین این امر باعث ترغیب بیشتر سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود در بخش گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس خواهد شد.
وی اذعان داشت: آبهای استان هرمزگان با دارا بودن نوار ساحلی زیبا و نیز جزایر متعدد از قابلیت زیادی برای توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.
این مقام مسئول دراستان هرمزگان اظهار داشت: با افزایش شناورهای تفریحی مدرن می توان در جذب هر چه بیشتر گردشگران برای بهره گیری از توریسم دریایی خلیج فارس اقدام کرد.
ضیایی تاکید کرد: لازمه توسعه گردشگری دریایی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های مختلف این صنعت است.
به گفته وی یکی از مهمترین بخش های گردشگری دریایی، حمل و نقل و گشت های دریایی است که کیفیت و استانداردهای آن از اهمیت ویژه ای برای گردشگران و مسافران برخوردار است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: امید می رود در آینده ای نه چندان دور با افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در خرید شناورهای تفریحی شاهد رونق توریسم دریایی در آبهای خلیج فارس باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار