عبدالکریم درویش زاده در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: از مجموع یکصد کیلومتر خط آهن بندر امام - اهواز تاکنون 72 کیلومتر آن به طور کامل نوسازی و زیر بار ترافیک قرا گرفته است.
وی گفت: 28 کیلومتر باقیمانده این خط با تخصیص اعتبارات ازسوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 1394 بطور کامل نوسازی می شود .
مدیرکل راه آهن جنوب گقت:با بهره برداری کامل از طرح نوسازی خط راه آهن بندر امام - اهواز ضمن افزایش سرعت قطارهای باری و مسافری امکان افزایش میزان جابجایی کالا نیز فراهم می شود .
درویش زاده هزینه جابجایی کالا از طریق بندر امام - اهواز را در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل ارزانتر و ایمن تر توصیف و ابراز امیدواری کرد: سهم جابجایی کالا از طریق خط ریلی خط امام - اهواز سال آینده افزایش یابد .
از مجموع حجم تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام تنها حدود هفت میلیون تن از طریق خط ریلی بندر امام- اهواز جابجا می شود.
بندر امام خمینی پس از بندر شهید رجایی هرمزگان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.
این بندر از طریق خورموسی به خلیج فارس و آبهای بین المللی متصل می شود.