۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

بندر اینچوان کره آماده پذیرش کشتی‌های غول‌پیکر می شود

مقامات بندر اینچوان کره جنوبی همچنان با افزایش و ارتقاء تجهیزات جدید به سرمایه‌گذاری در این بندر، کم کم آماده پذیرایی از کشتی‌های بزرگ‌تر می شوند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۷۸۷۵
بندر اینچوان کره آماده پذیرش کشتی‌های غول‌پیکر می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا به گفته مقامات بندراینچوان کره جنوبی، هدف از توسعه این بندر را کاهش هزینه‌ شرکت‌های باربری و تبدیل به یک مرکز حمل‌ونقل دریایی می دانند.
در همین راستا، مقامات بندر اینچوان در تلاش اند تا اوایل سال ۲۰۱۶ ترمینال جدیدی بسازند و مدیریت آن را به شرکت کشتیرانی هانجین (Hanjin) تحویل دهند.
در این پروژه مساحت بندر جدید به حدود ۹۳هزار متر مربع افزایش خواهد یافت. این افزایش مساحت، اولین فاز از برنامه‌های توسعه‌ای مقامات این بندر است.
فاز دوم، افزایش۶ اسکله تا سال ۲۰۲۰ میلادی است. یک ترمینال کانتینری با تکنولوژی بسیار بالا به همراه یک اسکله‌ به طول دو مایل و محوطه‌ای به مساحت ۲۳ میلیون فوت مربع (2.13676992 کیلومتر مربع) جهت انبار کردن محموله‌ها هم ساخته خواهد شد. علاوه بر این‌ پروژه‌‌ها، عمق آب بندر از ۱۴ متر به ۱۵.۸ متر افزایش خواهد یافت تا کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۳ هزار TEU بتوانند وارد بندر شوند.
به گفته‌ ریاست IPA، یو چانگ کِئون، هدف این بندر دوام آوردن در برابر گرایش‌های جدید شرکت‌های حمل و نقل به استفاده از کشتی‌های غول‌پیکر و افزایش حجم عبور و مرور از سوی چین و دیگر کشورهای در حال توسعه است.
دست‌یابی به زیرساخت بهتر، به اقتصاد هم کمک می‌کند. یعنی هر چه کانال‌های توزیع کالا (از شرکت‌های باربری تا گیرنده‌ی کالا) در مناطق شهری مناسب‌تر باشد، وقت و هزینه‌ کمتری صرف می‌َشود. این امر قیمت‌ محصولات کره‌ای را رقابتی‌تر می‌کند.
در نهایت، این توسعه‌ها بندر را تبدیل به یک مرکز توریستی و حمل‌ونقل دریایی در شمال شرق آسیا می کند که به رقابت ملی در کره هم می‌افزاید.
در حال حاضر، بندر جدید اینچوان با دارا بودن پنج جرثقیل دروازه‌ای ریلی با پشتیبانی ۲۲ ردیف و ۱۴ جرثقیل اتوماتیک دروازه‌ای پنج لایه با پشتیبانی ۹ ردیف در ترمینال کانتینری جدید سونک‌وانگ، قابلیت پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت ۸۰۰۰ TEUرا دارد.
 یو در ادامه گفته است: با اینکه در مقابل رقابت شرکت‌های کشتیرانی بر سر سفارش کشتی‌های غول‌پیکر بسیار محتاطانه عمل‌کرده است، اما اصلا دل خوشی از این قضایا ندارد.
وی افزود: توسعه‌ زیر‌ساخت‌های بندر باید بی‌تامل انجام شود و باید به دقت در مورد مراحل آن تصمیم گیری شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار