به گزارش گروه بین الملل مانا، کانال جدید سوئز سالانه سودی معادل 205.8 میلیون دلار برای حمل و نقل دریایی و کشتیرانی های مربوطه به همراه دارد.
این کانال در حمل و نقل کانتینری در مجموع و به ویژه برای بنادر ایتالیایی اتفاق خوبی محسوب می شود.
براساس این گزارش، الساندار پانارو مدیر بندر ناپولی در کنفرانس حمل و نقل دریایی و قوانین مربوط به آن با اشاره به کاهش زمان حرکت کشتی ها از کانال سوئز و کاهش مصرف سوخت به تبع آن اظهار داشت: میزان 17 هزار فروند کشتی جمعاً به گنجایش 822 میلیون DWT در سال 2014 از کانال سوئز عبور کردند که 120 درصد افزایش را از ابتدای قرن حاضر تاکنون نشان می دهد.
کانتینربرها با حمل 50 درصد از کل کالاهای انتقالی در دنیا، 36 درصد از کل کشتی های عبوری از این کانال را به خود اختصاص دادند.
در این میان کشتیرانی های تحت توافقنامه 2M و O3 بیش از همه از احداث کانال جدید پاناما سود می برند.
در حقیقت عبور کانتینربرها دلیل اصلی عریض سازی و عمیق کردن کانال سوئز محسوب می شود و هم اکنون عبور کانتینربرهای غول پیکر از این کانال ممکن شده است.
این گزارش در ادامه افزود: 51 درصد از کانتنبرها در بندر جنوا ایتالیا و 47 درصد از حجم ترانزیت در بندر اسپزیا از این کانال عبور می کنند.
پانارو یادآور شد: کانال سوئز 171 هزار TEU افزایش جابجایی برای بنادر ایتالیای به ارمغان خواهد آورد.
این مهم خود موضوع جهان به مرکزیت مدیترانه در حمل و نقل جهانی را قوت می بخشد.