۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

ساخت نخستین شناور تفریحی خزر به زودی آغاز می شود

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت یک فروند شناور تفریحی برای به کار گیری در آبهای شمالی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 30 میلیارد تومان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۸۱۲
ساخت نخستین شناور تفریحی خزر به زودی آغاز می شود
عبدالکریم رزازان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: چندی پیش سرمایه گذار بخش خصوصی برای فراهم کردن مقدمات خرید و راه اندازی رستوران دریایی به سازمان بنادر و دریانوردی مراجعه کرد. 
وی تاکید کرد: این سرمایه گذار بخش خصوصی مصمم است هر چه سریعتر نسبت به خرید و به کارگیری رستوران دریایی در آبهای مازندران اقدام کند.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: این سرمایه گذار که مالک یک هتل ساحلی در مازندران است، قصد دارد با استقرار این شناور در آبهای ساحلی، شرایطی فراهم کند تا گردشگران بتوانند به فاصله دو مایلی از ساحل، به گشت دریایی بپردازند.
مشاور عالی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: همچنین قرار است علاوه بر تردد بین بنادر داخلی از آستارا تا امیرآباد، سفرهای برون مرزی به خصوص به باکو از طریق این شناور تفریحی انجام شود.
وی یادآور شد: همچنین بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، قرار است در این رستوران دریایی امکاناتی جهت برگزاری همایش ها و مراسم جشن ایجاد شود.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: به منظور خرید یا ساخت این رستوران دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات لازم در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.
وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون مجوز ساخت این شناور از سوی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است و هفته گذشته عملیات طراحی ساخت این کشتی آغاز شد.
وی متذکر شد: پس از اتمام طراحی ساخت شناور، پروژه برای اخذ تسهیلات بانکی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر ودریانوردی به بانک های عامل معرفی می شود. 
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این کشتی قرار است در یکی از شرکت های کشتی سازی داخلی در شمال کشور ساخته شود.
مشاور عالی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: ساخت این شناور تفریحی مدرن و بزرگ که بر اساس استانداردهای روز دنیا صورت خواهد گرفت، حداقل دو سال به طول می انجامید.
وی با اشاره به اینکه این شناور تفریحی در نوع خود بی نظیر خواهد بود، یادآور شد: به موازات ساخت این شناور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت های لازم جهت فعالیت این شناور و سایر شناورهای تفریحی در نوار ساحلی شمال کشور فراهم خواهد شد.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ساخت این کشتی نیازمند سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی است. 
به گفته رزازان، ایجاد این رستوران دریایی می تواند نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در آبهای شمالی کشور ایفا کند.
وی اذعان داشت: به نظر می رسد انجام این پروژه گردشگری از بازده اقتصادی مناسبی نیز برای سرمایه گذار بخش خصوصی برخوردار باشد.
مشاور عالی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تصریح کرد: امید می رود با اجرایی شدن چنین پروژه هایی، سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز نسبت به حضور در فعالیت های مرتبط با توریسم دریایی اقدام کنند و بتوانند در رونق این صنعت سهم بسزایی داشته باشند.
رزازان تصریح کرد: در واقع می توان گفت ساخت این شناور تفریحی می تواند سرآغاز رونق توسعه توریسم دریایی در آبهای شمالی کشور باشد. 
وی در ادامه گفته های خود از علاقه مندی تعداد دیگری سرمایه گذار بخش خصوصی برای ورود به صنعت توریسم دریایی در آبهای خزر با خرید شناورهای تفریحی خبر داد و یادآور شد: باید توجه داشت که توسعه صنعت توریسم دریایی در آبهای خزر نیازمند مطالعات دقیقی است تا بدانیم برای ایجاد امنیت گردشگران چه نقاطی از آبهای خزر برای تردد مناسب هستند.
وی متذکر شد: آبهای دریای خزر به دلیل تلاطم شدید امواج امکان قایقرانی و تردد شناورهای معمولی را همچون آبهای جنوبی کشور ندارد.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: بنابراین باید شناورها از ویژگی های خاص برای تردد در آبهای خزر برخوردار باشند.
وی یادآور شد: همچنین باید حوضچه آرامش مناسبی برای پهلوگیری و تردد آنها درآبهای ساحلی ایجاد کرد تا گردشگران بتوانند با لذت بیشتری از این امکانات بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی توسعه گردشگری دریایی را در اولویت اصلی برنامه های خود قرار داده است تا بتواند از این طریق باعث ایجاد فرهنگ سفرهای دریایی در بین عموم مردم شود.
رزازان تصریح کرد: علاوه بر این توسعه سفرهای دریایی باعث خواهد شد تا بهره وری از منابع آبی کشور افزایش یابد و مقدمات توسعه هر چه بیشتر صنایع دریایی فراهم شود.
برچسب ها: شناور مسافری خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار