۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

بندر داروین استرالیا به مدت ۹۹ سال اجاره رفت

شرکت چینی لندبریج بندر داروین استرالیا را برای ۹۹ سال به مبلغ ۵۰۶ میلیون دلار اجاره کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۷۸۱۱
بندر داروین استرالیا به مدت ۹۹ سال اجاره رفتبه گزارش گروه بین الملل مانا وزیر ارشد مناطق شمالی استرالیا (NT Chief Minister)، اعلام کرد: یک شرکت چینی توانسته است با پیروزی در یک مزایده‌‌ به ارزش ۵۰۶ میلیون دلار، اپراتوری بندر داروین استرالیا را تا ۹۹ سال در اختیار بگیرد.
آدام گایلز اعلام کرد به موجب این تفاهم‌نامه‌ ۵۰۶ میلیون دلاری که امروز به امضا رسید، از این پس اپراتور بندر داروین، شرکت لندبریج خواهد بود.
وی افزود: «این تفاهم‌نامه نتایج بی‌نظیری برای منطقه‌ی شمالی به همراه خواهد آورد.»
به گفته‌ی گایلز، طبق ضوابط این تفاهم‌نامه زمین بندر داروین، اسکله‌ی Fort Hill و امکانات اسکله‌یEast ArmکهDarwin Marine Supply Base را هم شامل می‌شود، به مدت ۹۹ سال به شرکت چینی لندبریج اجاره داده می‌شود. اما اسکله‌یStokes Hill، Fisherman's and HornibrookوFrances Bay همچنان در اختیار منطقه‌ی شمالی خواهد بود.
بنا بر آنچه در قرارداد آمده‌ است، شرکت لندبریج کل مبلغ اجاره را پرداخت کرده، اما تنها 80 درصد از سهام مالکیت بندر داروین را تصاحب کرده است.
شرکت چینی پنج سال زمان دارد تا یک سرمایه‌گذار استرالیایی پیدا کند که حاضر شود 20 درصد سهم مالکیت دیگر را بخرد. تا آن زمان، فرمانداری منطقه‌ شمال صاحب آن 20 درصد سهام است. ظاهراً گایلز قول داده بود که بخش مهمی از بندر در دست استرالیایی‌ها بماند.
مایک هیوز، از شرکت لندبریج اعلام کرد: سرمایه‌گذاری‌هایِ مالیِ قابل ملاحظه‌ای در انتظار بندر داروین است.
وی افزود: «علاوه بر ۳۵ میلیون دلار اولیه که برای رشد سرمایه‌گذاری تا ۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲۵ سال آینده ۲۰۰ میلیون دلار دیگر هزینه‌ سرمایه‌گذاری کنیم. بنابر دامنه‌ی فرصت‌های رشد در منطقه، حتی شاید خیلی بیش از این ارقام سرمایه به این بندر تزریق کنیم.»
وی همچنین خبر داد: حداقل تا سال ۲۰۱۸، نیروی انسانیِ فعلی بند داروین را مرخص نخواهد کرد.
برچسب ها: استرالیا
ارسال نظرات
آخرین اخبار