۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

واردات LNG چین چهار درصدکاهش یافت

علیرغم کاهش چهار درصدی واردات LNG به کشور چین، امیدها برای افزایش تقاضا در طولانی مدت همچنان وجود دارد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۷۷۳۶
واردات LNG چین چهار درصدکاهش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا، واردات گاز مایع در چین در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی با چهار درصد کاهش به 12.8 میلیون تن رسید.
براساس این گزارش، این کاهش به نوبه خود بر تقاضا برای کشتیهای حمل گاز تأثیر می گذارد. 
براساس آمارها از ابتدای اکتبر سال گذشته، 21 فروند کشتی حمل LNG وارد چین شدند و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته شاهد ورود تنها پنج فروند کشتی حمل LNG بودیم.
این کاهش نشانگر رکود اقتصاد و به تبع آن کاهش تقاضای داخلی برای گاز در چین است. به هر حال این کارشناسان معتقدند کاهش فعلی واردات گاز چین رفع خواهد شد و در طولانی مدت شاهد افزایش دوباره تقاضا و رقابت با هند به عنوان بزرگترین واردکننده گاز دنیا خواهیم بود. 
"بانچرو کاستا" یکی از این کارشناسان معتقد است:علیرغم سعی در کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی سوخت در 10 تا 15 سال آینده چین به انرژی بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.
چین تلاشهای بسیاری را در جهت تولید و استفاده از سوخت پاک انجام می دهد که از میان آنها می توان به انرژی حاصل از آب اشاره کرد. اما اکنون شاهد یک سد در هر یک از رودخانه های چین هستیم که به بروز مشکلات زیست محیطی و اجتماعی منجر خواهد شد.
اگر چه چین قابلیت واردات گاز از طریق خط لوله از آسیای مرکزی و روسیه را دارد، اما دولت این کشور سعی دارد تا نیمی از گاز مصرفی خود را از تولیدکنندگان دیگر گاز نظیر قطر، استرالیا و ایران تامین کند.
برچسب ها: کشتی حمل گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار