۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

پایش میکروبی 11 شناگاه غیررسمی در سواحل عمان

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ادامه پروژه پایش میکروبی سواحل که از سوی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است، امسال 11 شناگاه غیر رسمی در سواحل حد فاصل کنارک تا چهار مورد پایش میکروبی قرار می گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۶۳۴
پایش میکروبی 11 شناگاه غیررسمی در سواحل عمان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پایش میکروبی سواحل استان سیستان و بلوچستان در نوار ساحلی دریای عمان به عنوان یکی از مهمترین پروژه های محیط زیست دریایی استان از سال گذشته آغاز شده است.
سعید محمودی ادامه داد: این پروژه به منظور شناسایی شناگاه های آلوده به میکروب توسط کارشناسان محیط زیست دریایی استان صورت می گیرد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سال گذشته هفت ایستگاه به عنوان شناگاه های اصلی استان در مسیر چابهار– کنارک از اسکله صیادی کنارک تا اسکه شهید بهشتی مورد پایش قرار گرفت.
محمودی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 11 شناگاه در سواحل دریایی عمان مورد پایش میکروبی قرار می گیرد.
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: طی پایش های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون، هیچ گزارشی مبنی بر وجود آلودگی میکروبی در شناگاه های استان نداشته ایم.
وی دلیل این امر را وزش بادهای مونسون اعلام کرد و گفت: با وزش این بادها امواج سهمگینی به ساحل برخورد می کند که همین امر باعث پاکسازی سواحل از هر گونه آلودگی می شود.
وی ادامه داد: این پایش های زیست محیطی در قالب انعقاد تفاهم نامه با یک مرکز آزمایشگاهی معتمد اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد.
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: سال گذشته به منظور انجام پایش های میکروبی در سواحل عمان مبلغ 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته بود.
وی در ادامه گفته های خود متذکر شد: هنوز اعتبارات لازم جهت پایش میکروبی سواحل عمان در سال جاری تخصیص نیافته است.
این مقام مسئول در اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم تخصیص اعتبار به این پروژه به صورت دوره ای انجام شود تا همواره بتوانیم وضعیت آلودگی آبهای ساحلی دریای عمان را کنترل کنیم.
عدم وجود شناگاه رسمی در سواحل عمان
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات عمده سواحل استان، هم اکنون نبود شناگاه ویژه گردشگران وعلاقه مندان به شنا کردن است.
وی گفت: همین امر باعث می شود تا کسانی که قصد شنا دارند در هر نقطه ای از ساحل عمان به شنا بپردازند که همین امر خطرات زیادی برای آنها به همراه دارد.
مدیر کل اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سواحل دریای عمان به دلیل صخره ای بودن محیط مناسبی برای زندگی بسیار از آبزیان گزنده است که امکان دارد باعث آسیب رساندن جدی به گردشگران شود.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر عدم وجود شناگاه باعث شده تا شاهد حضور نیروهای امداد و نجات در مناطقی که گردشگران به شنا می پردازند، نباشیم.
محمودی بر ضرورت ایجاد شناگاه های رسمی در سواحل عمان به ویژه چابهار تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری ها و سازمان منطقه آزاد چابهار باید اقدامات جدی در این راستا انجام دهند.
به گفته وی، ایجاد شناگاه های رسمی در سواحل عمان علاوه بر ایجاد فضای امن برای شنای گردشگران باعث می شود تا فرهنگ گردشگری دریایی در میان مردم بیش از پیش ترویج یابد.
برچسب ها: دریای عمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار