به گزارش خبرنگار مانا از اواخر سال 93 و نیمه اول سال 94 و در دوران سخت کاری شرایط تحریم ؛ شرایط نابرابری رقابت در حمل و تأثیر افت شدید برابری روبل روسیه، منات آذربایجان و تینگه قزاقستان در مقابل دلار آمریکا باعث شد صادرات از ایران به شدت کاهش یابد.
علی رغم مسائل موجود، کشتیرانی دریای خزر توانست با فعالیت خوب خود ، سهم بیشتری از بازار موجود را به خود اختصاص دهد به طوری که حمل محمولاتی صادراتی توسط ناوگان کشتیرانی دریای خزر در مدت مذکور بیش از300 هزار تن و محمولات وارداتی 700 هزار تن رسید.
براساس آمار منطقه ای سهم ناوگان کشتیرانی دریای خزر نسبت به مدت مشابه سال قبل در صادرات از 28 درصد به 44 درصد و در واردات از 30درصد به 32درصد افزایش یافت.
سیمان، کلینکر، کاشی ، سرامیک ، سنگ ، شیشه ، مصالح ساختمانی ، تجهیزات ، ماشین آلات و موادغذایی بصورت کانتینری محمولات صادراتی وغلات، آهن آلات ، چوب ، تخته ، کاغذ، کک نفتی و ماشین آلات را محمولات وارداتی تشکیل داده اند.
این محمولات از طریق خطوط حمل کالا توسط ناوگان کشتیرانی دریای خزر از بنادر انزلی، آستارا، نوشهر ، امیرآباد ، فریدونکنار به بنادر آستاراخان، ماخاچ کالا، اکتائو ، باکو و ترکمن باشی حمل شده است.