۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

بررسی راهکارهای بهبود صید مولدین ماهیان خاویاری

راهکارهای بهبود وضعیت صید مولدین ماهیان خاویاری با حضور مقامات مربوطه در استان گلستان بررسی شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۵۲۰
بررسی راهکارهای بهبود صید مولدین ماهیان خاویاری
رئیس اداره کل شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ماهیان خاویاری مولد در سال گذشته توسط شرکت تعاونی ماهیان خاویاری و شرکت تعاونی پره استخوانی استان گلستان صورت گرفته است.
سید جواد قدس علوی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار اعلام شده طی سال گذشته 137 قطعه ماهی خاویاری صید شده است که توسط آن بالغ بر یک میلیون و 280 هزار لارو انواع ماهیان خاویاری تولید شده است.
به گفته علوی، با حضور برخی مقامات مربوطه استانی جلسه هم اندیشی شروع صیدمولدین ماهیان خاویاری چندی پیش در جزیره آشوراده برگزار شد.
وی ادامه داد: دراین جلسه علاوه بر کارشناسان اداره شیلات استان، مدیر امور ماهیان خاویاری و رئیس مرکز تحقیقات شیلات استان گلستان نیز حضور داشتند.
علوی خاطرنشان ساخت: در این جلسه، راهکارها و تدابیر مختلفی جهت بهبود وضعیت صید مولدین ماهیان خاویاری در سال جاری مطرح شد.
رئیس اداره کل شیلات استان گلستان تاکید کرد: در سال گذشته بین دستگاههای مرتبط مدیریت خوبی انجام شد که در نهایت توانستیم حداکثر استفاده از مولدین صید شده را داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم شاهد صید مولدین خاویاری قابل قبولی در سال جاری باشیم.
این مقام مسئول در استان گلستان، پسروی آب دریا، عدم تردد آسان به ساحل و انتقال مولد، نظارت بر صید مولدین، حمل و نقل و مکان نگهداری را از جمله مشکلات پیش روی صید مولدین ماهیان خاویاری در استان گلستان عنوان کرد.
علوی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از توان و تجهیزات موجود بر مشکلات فائق آییم و با بهره گیری از امکانات موجود حداکثر صید را انجام دهیم.
وی یادآور شد: در جلسه اخیر گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص آغاز عملیات صید ماهیان مولد خاویاری ارائه شد.
رئیس اداره کل شیلات استان گلستان تصریح کرد: هم اکنون دستورالعمل تحویل ماهیان خاویاری دریایی به مراکز بازسازی و ذخایر آبزیان و مراکز تحقیقاتی ارسال شده است.
وی بر اهمیت صید مولدین ماهیان خاویاری تاکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم جهت کاهش صید مولید خاویاری از دریا توسط صیادان غیر مجاز صورت گیرد.
علوی تاکید کرد: تشکیل ستاد راهبردی ویژه برای ماهیان خاویاری از اولویت های مهم در استان گلستان است که هر چه سریعتر نسبت به تشکیل آن باید اقدام شود.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، مهر ماه فصل صید ماهیان مولد خاویاری در تمام استان های شمالی کشور در آبهای خزر خواهد بود.
رئیس اداره کل شیلات استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با جلوگیری موثر از صید غیرمجاز توسط قاچاقچیان ماهیان خاویاری و همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر می توان به بازسازی ذخایر این گونه با ارزش دریایی در سالهای آینده امیدوار بود.
به گفته وی، شیلات استان گلستان با همکاری سایر دستگاه های مربوطه در استان نهایت تلاش خود را برای بازسازی ذخایر ماهیان خاوریاری انجام می دهد.
گفتنی است، جزیره آشوراده واقع در استان گلستان در سالهای گذشته به عنوان قطب صیادی ماهیان خاویاری کشور مطرح بوده است.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار